bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر کمیسیون عمران مجلس، ضمن انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تکمیل سامانه املاک و اسکان، گفت: در حال حاضر به دلیل ناهماهنگی‌های متعدد میان معاونت‌های این وزارتخانه، تکمیل اطلاعات خانه‌های خالی در این بستر، همچنان ناقص و نامشخص مانده است.

رربر

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «آرا شاوردیان» دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین بررسی‌های اعضای این کمیسیون از وضعیت سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: تاکنون جلسه‌ای حول محور این موضوع تشکیل نشده است؛ اما احتمالا پس از پایان تعطیلی‌های ۱۰ روزه مجلس، در اولین فرصت، اعضای کمیسیون عمران رسیدگی به وضعیت سامانه املاک و اسکان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.


شاوردیان همچنین درباره نظر اعضای این کمیسیون پیرامون عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان نیز گفت: در حال حاضر نمایندگان مجلس، در مورداین مسئله،رضایت کاملی را از عملکرد مدیران ارشد وزارت راه ندارند. اعضای کمیسیون عمران در همه جلسات خود با وزیر راه و معاونین او، همواره بر تکمیل سریع داده‌های این سامانه اصرار داشتند، اما به دلیل ناهماهنگی‌های متعدد میان معاونت‌های این وزارتخانه، تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، همچنان ناقص و نامشخص مانده است.


وی خاطر نشان کرد: عدم آگاهی آحاد مردم از کارکرد این بستر و همچنین ثبت اطلاعات کمتر از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سامانه املاک و اسکان، خود نشان دهنده ناهماهنگی معاونین وزارت راه و شهرسازی در تکمیل و تبیین داده‌های خانه‌های خالی است.

 

لازم به ذکر است که اخیر نیز،«داوود منظور» رئیس سازمان امور مالیاتی، نسبت به صحت و سقم داده‌های ارائه شده وزارت راه از خانه‌های خالی انتقاد کرده و بخش قابل توجهی از اطلاعات سامانه املاک و اسکان از واحد‌های مسکونی فاقد سکونت را تقلبی خوانده بود. همچنین؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به بازارنیوز، از تکمیل داده‌های این بستر تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داده بود.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: