bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از تامین مالی آشوب‌گران، با استفاده از رمزارز‌هایی صورت گرفته که هیچ‌گونه نظارتی در خصوص آن‌ها وجود نداشته است.

رمز ارز؛ تغذیه مالی اغتشاشگران/ ارز‌های دیجیتال فاقد نظارت و قانون هستند

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز؛ «حسین نوش آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تامین مالی اغتشاشگران از طریق ارز‌های دیجیتال اظهار کرد: هر شیوه و یا روشی که زمینه‌ساز نفوذ و دخالت بیگانه در امور داخلی کشور شود، باید به سرعت مسدود گردد؛ در این میان فرقی ندارد که این روش‌ها سیاسی است یا ماهیتی اقتصادی دارد.


این عضو کمیسیون امنیت ملی، استفاده از ابزار‌های مالی غیر قابل رهگیری را به عنوان اصلی‌ترین راهبرد گروه‌های معاند در تامین مالی اغتشاشگران توصیف کرد و گفت: این جریان‌ها برای حفظ روابط خود با داخل کشور و ایمنی فرایند تامین مالی اغتشاشگران، از ابزار‌هایی مالی غیر قابل کنترلی مثل ارز‌های دیجیتال را دستور کار خود قرار داده‌اند. در حال حاضر بخش قابل توجهی از تامین مالی آشوب‌گران، با استفاده از رمز ارز‌هایی صورت گرفته که هیچ گونه قانونی و یا نظارتی در خصوص آن‌ها وجود نداشته است.


وی همچنین درباره اقدامات نمایندگان مجلس برای ساماندهی ارز‌های دیجیتال گفت: تا قبل از شروع اغتشاشات، اعضای کمیسیون امنیت ملی و دیگر نمایندگان عضو کمیسیون‌های تخصصی مجلس، جلساتی را برای تعیین تکلیف قانونی رمز ارز‌ها برگزار کرده بودند؛ حال اگر اهمیت موضوع تامین مالی آشوب‌گران از طریق ارز‌های دیجیتال جدی باشد، کمیسیون امنیت ملی حتما برای رسیدگی به این مسئله ورود خواهد کرد.


نوش آبادی خاطر نشان کرد: در صورت ورود کمیسیون امنیت ملی به مسئله تامین مالی اغشاشگران از طریق ارز‌های دیجیتال، جزئیات این موضوع در کمیته دیپلماسی اقتصادی پیگیری خواهد شد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: