bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو هئیت رئیسه انجمن لوازم خانگی ایران گفت: رونق عرضه کالا‌های قاچاق و تقلبی باعث کاهش ۷۰ درصدی فروش لوازم خانگی ایرانی شده است.

برن

گروه صنعت، معدن وتجارت بازارنیوز؛ سعید ترکاشوند؛ «حسین تهران‌چی» عضو هئیت رئیسه انجمن لوازم خانگی ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر عرضه کالا‌های تقلبی و قاچاق بر فروش لوازم خانگی ایرانی اظهار کرد: بر خلاف محصولات داخلی، لوازم خانگی قاچاق نیازی به ثبت مشخصات در سامانه جامع تجارت و همچنین الزامی به پرداخت هزینه‌هایی مثل مالیات ارزش افزوده و حقوق گمرکی را ندارند؛ لذا این موضوع باعث شده فروشندگان تمایل بیشتری به فروش لوازم قاچاق پیدا کنند.


عضو هئیت رئیسه انجمن لوازم خانگی خاطر نشان کرد: گسترش فروش کالای قاچاق و تقلبی، مسئله گران‌فروشی لوازم خانگی ایرانی را بیش از پیش در ذهن مردم تقویت کرده؛ حال این موضوع در کنار مواردی مثل مقایسه کیفیت آنها با کالا‌های مشابه خارجی و در نهایت ترجیح مصرف‌کنندگان به خرید کالا‌های قاچاق، فروش لوازم خانگی ایرانی را ۷۰ درصد کاهش داده است.


وی افزود: واردات لوازم خانگی ممنوع شد؛ اما علیرغم این مسئله، تقاضا برای خرید اجناس خارجی همچنان به قوت قبل ادامه دارد. نتیجه این ممنوعیت باعث شده، افرادی سودجو کالایی مثل چرخ گوشت را از کشور چین قاچاق و پس از جعل برند‌های آلمانی، آن را در کیفیتی پایین‌تر و با رقمی بالغ بر ۴۰ دلار، روانه بازار لوازم خانگی کشور کنند؛ در صورتی که قیمت واقعی همان کالا با برند اصلی، نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار است.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: