bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر نقش گروه‌های مافیایی در قاچاق لوازم خانگی گفت: ریشه‌کنی پدیده زمانی میسر می‌شود که مدیران ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز، اعتقادی جدی برای مقابله مستمر با کالای قاچاق برخوردار باشند.

مافیا؛ کارگردان قاچاق لوازم خانگی/ عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوب نیست

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد باقر بنابی» نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مقابله با ورود اجناس قاچاق اظهار کرد: در حال حاضر کارنامه اقدامات این ستاد در مقابله با ورود و عرضه کالاهای قاچاق خوب نیست و می‌تواند بهتر از شرایط کنونی باشد.  ریشه‌کنی پدیده قاچاق زمانی میسر می‌شود، که مدیران ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز، اعتقادی جدی برای مقابله مستمر با کالای قاچاق برخوردار باشند، در غیر این صورت، هیچ اتفاقی مهمی در روند مبارزه با این پدیده اقتصادی به وقوع نخواهد پیوست.  


نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تحقق این امر، مستلزم اراده جدی دولت است. یقیناً اگر دستگاه‌های نظارتی کشور، قاطعیت جدی را در رصد زنجیره توزیع کالا نداشته باشند، حجم و تنوع اجناس قاچاق موجود در بازار روندی افزایشی به خود گرفته و در نتیجه بسیاری از واحد‌های تولیدی نیز به سمت تعطیلی حرکت خواهند کرد.


وی ممنوعیت واردات و همچنین اختلاف قیمت یک کالا در بازار‌های داخلی و خارجی را به عنوان دو عامل ریشه‌ای رشد قاچاق توصیف کرد و گفت: در حال حاضر لوازم خانگی، در زمره کالا‌های پر مصرفی قرار دارد که متاثر از این دو عامل، بازاری به شدت قاچاق‌خیز دارد؛ لذا تا زمانی که ممنوعیت واردات لوازم خانگی ادامه داشته باشد، قاچاق آن نیز تداوم خواهد یافت.


بنابی با تاکید بر این که قاچاق لوازم خانگی در دست مافیاست، گفت: دولت و مجلس در مورد ممنوعیت واردات لوازم خانگی قدری شتاب‌زده عمل کردند؛ اکنون پس از گذشت یک سال از حمایت‌های کامل حاکمیت از  تولیدکنندگان لوازم خانگی، ما شاهد تشدید انحصار در بازار این کالا و رونق کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی هستیم.


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مافیایی بودن شبکه قاچاق لوازم خانگی مانع از به ثمر رسیدن تلاش‌های دستگاه‌های نظارتی در مقابله با پدیده قاچاق شده؛ حال با توجه به دلیل اهمیت این موضوع، وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد موظف‌اند که سامانه‌های رصد زنجیره کالا را در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل و آماده ارائه کنند.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: