bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
وزیر برق مصر ضمن تاکید بر اهمیت برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای می‌گوید که کشورش بتن‌ریزی راکتور هسته‌ای الضبعه را از امروز شنبه آغاز می‌کند.

به گزارش بازارنیوز به نقل از الاهرام، محمد شاکر، وزیر برق مصر اعلام کرد که کشورش امروز شنبه دستور آغاز اولین بتن‌ریزی دومین راکتور هسته‌ای نیروگاه الضبعه را صادر خواهد کرد.
این وزیر مصری گفت: چنین روزی بدون تصمیم عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای اجرای پروژه صلح آمیز هسته‌ای این کشور فرا نمی‌رسید.
وی افزود: مصر یکی از کشور‌های پیشرو در شناخت اهمیت انرژی هسته‌ای و نقش آن در حل دو مانع مهم پیش روی توسعه پایدار یعنی تامین برق و آب است.

وزیر مصری تاکید کرد: راکتور هسته‌ای ارائه شده توسط طرف روسی از بالاترین الزامات امنیت و ایمنی هسته‌ای با سطح بی سابقه‌ای از حفاظت در برابر عوامل و تأثیرات داخلی و خارجی و توانایی آن در مقابله با امواج سونامی برخوردار است.

امجد الوکیل، رئیس سازمان نیروگاه‌های هسته‌ای مصر نیز به نوبه خود گفت که شروع بتن ریزی برای دومین راکتور هسته‌ای پس از صدور مجوز ساخت این راکتور در ۳۱ اکتبر گذشته انجام می‌شود.

پروژه الضبعه با هزینه‌ای در حدود ۲۵ میلیارد دلار در راستای چشم انداز قاهره برای تنوع بخشیدن و توسعه تولید انرژی است.

نیروگاه الضبعه اولین نیروگاه هسته‌ای مصر است و در شهر الضبعه در استان مدیترانه در ساحل مدیترانه، در حدود ۳۰۰ کیلومتری شمال غربی قاهره واقع شده است.

این پروژه شامل چهار راکتور با ظرفیت الکتریکی ۱۲۰۰ مگاوات است که هر یک به راکتور‌های «نسل ۳+ VVER-۱۲۰۰» (راکتور‌های آب تحت فشار) مجهز هستند.

شرکت روسی «روس اتم» اواخر تیر ماه گذشته ساخت نیروگاه اتمی الضبعه در مصر را آغاز کرد.

نیروگاه الضبعه اولین نیروگاه هسته‌ای در سطح مصر و اولین پروژه بزرگ شرکت روس اتم در قاره آفریقا به شمار می‌آید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: