bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
خرمشهر- اسعدی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از اجازه ورود به همه شناور‌های فلزی و چوبی دارای تجهیزات ایمنی به بنادر کویت خبر داد.

نورالله اسعدی اظهار کرد: به عنوان تنها نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت به منظور حصول موافقت طرف کویتی در راستای رفع مشکلات فی مابین دو کشور در حوزه دریایی و بندری حضور پیدا کردم.

وی افزود: با توجه به اشراف به مسائل و مشکلات موجود در حوزه دریایی بین طرفین که در سال‌های اخیر ایجاد شده بود، موفق شدیم تقریبا تمامی موضوعات را با طرف کویتی مطرح و با مذاکره و چانه‌زنی بسیار، موضوعات مدنظر را به تایید و تصویب برسانیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در رابطه با مصوبات این نشست گفت: موضوعات متعددی مرتبط با حوزه دریا با مسوولان کویتی مطرح شد که خوشبختانه در قالب ۱۳ مصوبه مورد تایید و قبول واقع شد.

اسعدی بیان کرد: رعایت توافقنامه‌های بین‌المللی امضاء شده توسط دو کشور در چارچوب سازمان جهانی دریانوردی IMO، اجازه ورود به همه شناور‌های ایرانی فلزی و چوبی دارای تجهیزات ایمنی به بنادر کویت، پرهیز از معطلی بی‌مورد شناور‌های ایرانی در ۲۰ مایلی کویت و عدم ممانعت از ورود این شناور‌ها در صورت رعایت الزامات ایمنی گوشه‌ای از مصوبات این نشست بود.

وی ادامه داد: بر اساس پیشنهادم در مورد نصب دستگاه ais به منظور رفع دغدغه‌های طرف کویتی برای الزام شناور‌های ایرانی به نصب تجهیزات ایمنی و شناسایی به منظور پرهیز از معطلی شناورها، مهلت ۴ ماهه برای اجرایی شدن این مصوبه اتخاذ شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: برای جلوگیری از معطلی زیاد شناور‌های ایرانی، مقرر شد همه شناور‌ها قبل از حرکت به کویت اطلاعات ورود خود را به ایجنت مربوطه در کویت اعلام کنند تا بدون معطلی و در اسرع وقت اجازه ورود به بندر داده شود، البته در این خصوص بر ورود سریع کالا‌های یخچالی و فاسد شدنی تاکید ویژه داشتیم که طرف کویتی برای انجام آن متعهد شد.

اسعدی با اشاره به اعتراض شناور‌های ایرانی و صاحبان کالا از انحصار نمایندگی کشتیرانی در کویت توسط یک شرکت، خاطرنشان کرد: از طرف کویتی درخواست شد که بالغ بر ۱۰ نمایندگی جدید کشتیرانی را طی لیستی به طرف ایرانی اعلام کنند تا این موضوع انحصاری برطرف شود که این امر مورد قبول طرف کویتی قرار گرفت.

وی یکی از مشکلات را سردرگمی شناور‌های ایرانی در اثر وضع و اجرای مقررات جدید در حوزه دریایی و بندری کشور کویت دانست و بیان کرد: مقرر شد طرف کویتی یک ماه قبل از اجرا، مقررات جدید را جهت اطلاع‌رسانی به مقامات بندری ایران منعکس کنند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به منظور برقراری خط ارتباطی بین بنادر ایران و کویت در راستای پیگیری و رفع مشکلات شناورها، پیشنهاد ایجاد مرکز ارتباطی بین ۳ بندر ایرانی طرف تردد یعنی بندر خرمشهر، بندر امام خمینی (ره) و بندر بوشهر با بنادر کویتی دوحه، الشویخ و الشعبیه برقرار شود که مورد تایید و تصویب طرف کویتی قرار گرفت.

اسعدی بیان کرد: افزایش تردد مسافری با تسهیل روند کشتی‌های مسافری بیشتر در خطوط ایران و کویت، صدور shore pass برای دریانوردان ایرانی، تسهیل در روند sign off شدن و تعویض پرسنل شناورها، عدم تاخیر در بازرسی و ورود کانتینر از موضوعات دیگر این نشست بود که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: