bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، ضمن اشاره به تحولات اخیر بازار ارز، تسهیل قوانین بازگشت ارز صادراتی، عرضه اوراق ارزی و همچنین فروش نفت به اشخاص را به عنوان سه اتفاق مهم در ایجاد آرامش برای بازار توصیف کرد.

۳ مُسکن بازار ارز/ تحولات برجامی دیگر برای فعالان ارزی جذابیتی ندارد

گروه بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«علی شریعتی» عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با بازارنیوز درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد: بخش اعظمی از کارشناسان اقتصادی کشور، با تکیه بر مبانی مختلفی مثل مانند حجم پول و شبه پول، تبادلات بین المللی و یا دیگر مولفه‌های اقتصادی، درباره نرخ ارز گمانه‌زنی‌های متعددی را بیان می‌کنند، اما نکته حائز اهمیت درباره ماهیت بازار، نقش موثری است که بانکی مرکزی در هدف‌گذاری نرخ ارز ترسیم می‌کند.


این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر و تحولات قیمت‌های ارز نیمایی و بازار آزاد، سعی بانک مرکزی بر آن است که در مسیر تک نرخی شدن ارز و حذف رانت‌های به وجود آمده از قیمت‌های مختلف در بازار گام بردارد.


وی همچنین درباره کاهش تدریجی قیمت ارز تصریح کرد: علاوه بر سیاست‌های بانک مرکزی در ایجاد ثبات در بازار ارز، تسهیل‌گری در قوانین صادراتی برای بازگشت سریع ارز صادرکنندگان، آغاز عرضه اوراق ارزی و در نهایت، مصوبه هئیت وزیران برای فروش نفت به اشخاص، همگی از جمله وقایع مهمی است که در کنار یکدیگر، باعث بهبود منابع ارزی و کنترل بازار ارز می‌شود.


شریعتی در پاسخ به این سوال که اخبار مرتبط با مذاکرات ایران و 4+1  چه تاثیری بر روند بازار ارز دارد، گفت: تکرار احتمالات برجامی، دیگر به مانند گذشته برای فعالان بازار ارز جذاب نیست؛ لذا تا زمانی که گمانی‌زنی‌های مرتبط با مذاکرات برجامی به یک نتیجه نهایی ختم نشود، اخبار مرتبط به آن از اهمیت چندانی برخوردار نخواهد بود.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: