bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

کشور آلمان به دلیل اینکه مکان خوبی برای زندگی، کار و تفریح شناخته شده است، هر ساله مهاجران و توریست های زیادی را به خود جذب می کند. مسئولان آلمانی راه را برای مهاجرات هموار کرده و افراد زیادی از کشورهای مختلف آسیایی از جمله ایران به آنجا مهاجرت می کنند. در عین حال جاذبه های گردشگری که این کشور دارد، گردشگران زیادی را به آن سو می کشاند. به همین دلیل افراد زیادی مایل هستند با انواع ویزای آلمان آشنا شوند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را کسب نمایید.

انواع ویزای آلمان

ویزای کوتاه مدت یا ویزای شنگن

ویزای کوتاه مدت که به ویزای شنگن نیز معروف بوده، از انواع ویزای آلمان است. اگر قصد سفر کوتاه مدت تا 90 روز در یک دوره 180 روزه به آلمان دارید و کشور شما موافقت نامه معافیت ویزا با آلمان ندارد، برای اخذ این نوع ویزا باید اقدام کنید. با داشتن این نوع ویزا علاوه بر ورود به کشور آلمان، می توانید به دیگر کشورهای عضو حوزه شنگن نیز سفر کوتاه مدت داشته باشید. این نوع ویزا در حوزه شنگن در دسته ویزای نوع C قرار می گیرد. مزیت داشتن این نوع ویزای آلمان، اجازه سفر هم زمان به 26 کشور دیگر است که عضو حوزه شنگن هستند. با توجه به جاذبه های گردشگری و امنیتی که در کشور آلمان هست، این نوع ویزا، طرفداران زیادی دارد.

افرادی که می خواهند در نمایشگاه های دایر در آلمان، شرکت کنند معمولا ویزای شنگن را تحت عنوان ویزای نمایشگاهی دریافت می کنند. این نوع ویزای آلمان نیز همان شرایط ویزای کوتاه مدت را دارد.

ویزای ترانزیت فرودگاهی

اگر نیاز به فرود در یکی از فرودگاه های آلمان برای پرواز به مقصد دیگری یا مقصد غیرشنگن دارید، برای این نوع ویزا از انواع ویزای آلمان اقدام کنید. با داشتن این نوع ویزا، فقط می توانید از خدمات داخلی فرودگاهی که در آن فرود آمده اید، استفاده کنید. تا موعد رسیدن ساعت پروازتان باید در داخل فرودگاه بمانید و فرودگاه را ترک نکنید.

ویزای ترانزیت آلمان

 

اگر قصد دارید از یکی از بنادر آلمان به سفر خود ادامه دهید، بهتر است این نوع ویزا را تهیه کنید. با داشتن این نوع ویزا می توانید به مدت 5 روز در آلمان اقامت داشته و حتما روز پنجم باید آلمان را ترک کنید. ممکن است فردی از طریق هواپیما وارد فرودگاه های آلمان شود و از طریق کشتی بخواهد، آلمان را به مقصد کشور غیر شنگن ترک کند؛ داشتن این نوع ویزای آلمان الزامی است.

ویزای ملی آلمان

اگر می خواهید بیش از 90 روز در آلمان بمانید و ملیت شما مستلزم دریافت ویزای شنگن است، باید قبل از سفر برای ویزای ملی یا طولانی مدت اقدام کنید. این نوع ویزای آلمان در دسته ویزاهای نوع D قرار می گیرد. کشور آلمان اجازه ورود به آلمان را بر این اساس می دهد که شما برای اجازه اقامت درخواست دهید. ویزای ملی به فرد این امکان را می دهد تا به عنوان یک مقیم احتمالی وارد آلمان شود و تا زمانی که برای اقامت درخواست می کند، آنجا بماند. شما بهتر است ظرف سه ماه، پس از ورود به آلمان، ویزای خود را به اجازه اقامت تبدیل کنید. اگر در مورد فرایند این روند می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید از مشاوران ما در یوروپ تورز اطلاعات لازم را کسب کنید.

ویزای ملی آلمان دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

 ویزای تحصیلی در آلمان

مؤسسه ها و دانشگاه های آلمان دارای اعتبار زیادی در سطح جهان هستند. به همین دلیل، سالانه، افراد زیادی برای ادامه تحصیل به دانشگاه های این کشور می روند. علاوه بر اینکه دانشگاه های آلمان دارای اعتبار بالایی هستند، هزینه های پایینی نسبت به دیگر دانشگاه های اروپایی دارند. نکته ای که در این نوع ویزای آلمان باید به آن توجه کرد، این است که تحصیل را باید به موقع تمام کرد و اگر تنبلی کنید، ممکن است ویزای شما به مشکل بربخورد. اگر می خواهید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید، بهتر است در حین تحصیل، کار موردنظر خود را پیدا کرده و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید، زیرا بعد از پایان تحصیل، زمان زیادی برای ماندن در آلمان نخواهید داشت و باید آلمان را ترک کنید.

ویزای کاری آلمان

 

یکی دیگر از ویزاهای بلند مدت آلمان با نام ویزای کاری شناخته می شود. اگر قصد دارید در آلمان فریلنسر شوید و یا قرارداد کاری به عنوان کارمند دارید، به راحتی می توانید ویزای آلمان از نوع کاری را اخذ نمایید. بعد از گذشت دو سال کار مداوم در آلمان، می توانید اقامت دائم را با نام «بلو کارت» دریافت کنید. از مزایای داشتن ویزای کار در آلمان این است که می توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز همراه خود کنید. فرزندان شما از تحصیل رایگان و دیگر خدمات می توانند استفاده کنند. همسرتان نیز به تحصیل دانشگاهی یا کسب و کار می تواند بپردازد.

ویزای کسب و کار به عنوان کارآفرین

با توجه به اینکه راه اندازی کسب و کار برای کارآفرینان در بعضی از کشورهای ورشکسته، ریسک محسوب می شود؛ کشور آلمان یکی از مقصدهای با ارزش برای راه اندازی کسب و کار محسوب می شود. این نوع ویزا از انواع ویزای آلمان برای افرادی که به دنبال یک مقصد بدون ریسک یا کم ریسک برای راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری به عنوان کارآفرین هستند، مقصد درستی محسوب می شود؛ با توجه به اینکه آلمان، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارا است.

ویزای فرصت مطالعاتی یا ویزای مهمان علمی در آلمان

یکی دیگر از انواع ویزای آلمان جهت فرصت مطالعاتی یا ویزای مهمان علمی در آلمان است. با اخذ این ویزا می توانید به مدت 6 ماه در آلمان اقامت داشته و به کارهای تحقیقاتی خود بپردازید. این نوع ویزا تا یک سال قابل تمدید است.

دیگر انواع ویزای آلمان با همراهی معتبرترین شرکت توریستی و مهاجرتی

با توجه به نوع تصمیمی که برای اقامت دارید می توانید نوع ویزای آلمان خود را مشخص کنید. به طور مثال برخی از افراد می خواهند به دیگر اعضای خانواده خود بپیوندند که بهتر است ویزای دیدار با خویشان را دریافت کنند؛ فرد دیگری می خواهد ویزای پزشکی دریافت کند. اگر برای گرفتن نوع ویزای خود دچار تردید هستید بهتر است با کارشناسان شرکت های معتبری چون یوروپ تورز مشورت لازم را داشته باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید پروسه دریافت ویزای آلمان زمان بر و هزینه بر است، برای اینکه در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید، کار را به کاردان بسپارید، کافی است با شرکت یوروپ تورز تماس بگیرد.

برچسب ها: ویزا ، پاسپورت ، آلمان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: