bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون عمران ضمن انتقاد از سرعت آهسته تکمیل سامانه املاک و اسکان، گفت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی برای حل این موضوع پیشنهادی را ارائه کرده است که بر اساس آن، انجام برخی خدماتی عمومی شهروندان، مشروط به الزام ثبت کد رهگیری این سامانه شود.

گلایه مجلس از تکمیل حلزونی املاک و اسکان/ ثبت خانه‌های خالی باید اجباری شود

گروه راه و شهرسازی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اقبال شاکری» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون نظر نمایندگان درمورد اقدامات وزارت راه و شهرسازی، برای تکمیل سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: ثبت اطلاعات واحد‌های مسکونی در این سامانه به شکل خود اظهاری انجام می‌شود؛ لذا این موضوع، سرعت انجام بسیاری از اقدامات مسئولان این وزارتخانه را آهسته کرده است.


عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در نشست نمایندگان مجلس با معاون مسکن وزارت راه، بر تسریع ثبت اطلاعات خانه‌های خالی در سامانه املاک و اسکان تاکید شد. تیم جدید معاونت مسکن نیز بر ضرورت این موضوع اذعان دارد؛ لذا با توجه به اتفاق نظر مجلس و مسئولان وزارت راه، ما شاهد بهبود روند تکمیل اطلاعات در سامانه مذکور خواهیم بود.


وی اضافه کرد: در دیگر جلسه اعضای کمیسیون عمران با مسئولان این وزارتخانه، وزیر راه و شهرسازی، پیشنهادی را مطرح کرد که طی آن، رسیدگی به برخی خدماتی عمومی شهروندان، مشروط به الزام ثبت کد رهگیری سامانه املاک شود.


شاکری درباره الزام ثبت اجباری اطلاعات خانه‌های خالی نیز گفت: انجام این کار به تصویب هیئت وزیران یا ارسال لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس نیاز دارد. اکنون وزیر راه و شهرسازی برای تسریع ثبت اطلاعات واحد‌های مسکونی، پیشنهاد مذکور را به سران قوا ارسال کرده است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای کمیسیون عمران از عملکرد مسئولان وزارت راه برای ثبت داده‌های خانه‌های خالی رضایت دارند یا خیر، گفت: در حال حاضر نمایندگان از کُندی سرعت تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان گلایه‌مندند. در شرایط کنونی بازار مسکن، تداوم این چالش، تصمیم‌گیری سازمان‌های دولتی و پژوهشگاه‌های اقتصادی درباره خانه‌های خالی را با مشکل مواجه می‌کند.


عضو کمیسیون عمران همچنین درباره انتقاد سازمان امور مالیاتی درباره صحت اطلاعات ثبت شده در سامانه املاک و اسکان نیز تصریح کرد: داده‌های ارسالی وزارت راه درباره واحد‌های مسکونی فاقد سکونت، پایش شده و اکنون اطلاعات ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار خانه خالی مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: