bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
گرسنگی در شهر‌های بورکینافاسو جان مردم را می‌گیرد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از المیادین؛ ساکنان تعداد زیادی از شهر‌های شمال بورکینافاسو و سازمان‌های غیردولتی تأیید کردند که وضعیت انسانی در این منطقه که توسط گروه‌های مسلح محاصره شده است، "فاجعه بار" و در حال بدتر شدن است و افراد مسلح همچنان شهر را محاصره کرده و به کاروان‌های حمل و نقل تدارکات حمله می‌کنند.

ادریس بادینی، سخنگوی گروهی از سازمان‌های جامعه مدنی در استان سوم، که مرکز آن جیبو است، گفت: "وضعیت در این شهر فاجعه بار است. " و توضیح داد که "گرسنگی به سطحی رسیده است که کودکان و سالمندان را می‌کشد."


وی افزود که ۱۵ نفر در ماه اکتبر در این شهر که ماه‌ها در محاصره شبه نظامیان قرار داشت، بر اثر گرسنگی جان باختند. وی افزود: احتمالاً قربانیان بیشتری وجود دارد و همه آن‌ها گزارش نشده است.

ستیزه جویان با منفجر کردن پل‌ها و انجام حملات مرگبار به کاروان‌های تامین کننده این شهر بزرگ در شمال بورکینافاسو، جیبو و مناطق آن را در فقر فرو برده اند.

سلیمان دیکو، که ساکن جیبو بود و به پایتخت اواگادوگو نقل مکان کرد، گفت: "همه مغازه‌های شهر بسته هستند. چیزی برای خوردن و فروش وجود ندارد. " وی افزود: چه فقیر و چه ثروتمند، نمی‌توانید چیزی بخرید، زیرا هیچ محصولی موجود نیست؛ و افزود: بدترین چیز این است که در فصل خشکی هستیم برگ درختان یا سایر گیاهانی که برای جوشاندن می‌چینیم دیگر موجود نیست و مردم از گرسنگی می‌میرند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: