bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
یک نماینده مجلس در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از قاچاق سالانه ۲۶ میلیارد دلار کالا به کشور خبر داد.

آمار نجومی قاچاق در ایران/عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حد انتظار مجلس نیست

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید جواد حسینی کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون علل بروز پدیده قاچاق اظهار کرد: اثرگذاری این معضل بر اقتصاد ایران عمدتاً ناشی از سه عامل عدم بازدارندگی قوانین در مجازات قاچاقچیان، مرز‌های گسترده و در آخر ناتوانی برخی دستگاه مسئول در مبارزه با قاچاق کالا است.


عضو کمیسیون صنایع مجلس، تکمیل سامانه جامع تجارت را به عنوان عاملی موثر در کمرنگ‌سازی قاچاق در اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: در صورت موفقیت وزارت صمت در تکمیل این بستر، دستگاه‌های نظارتی می‌توانند همه حلقه‌های زنجیره توزیع کالا، اعم از تولید و واردات تا عرضه نهایی آن به دست مصرف‌کنندگان را به طور کامل رصد کنند. با تحقق این هدف، ما دیگر شاهد حضور کالای قاچاق در بازار نخواهیم بود.


وی همچنین درباره برآورد‌های نمایندگان مجلس از آمار سالانه قاچاق کالا، گفت: در حال حاضر سالانه ۲۶ میلیارد دلار کالا به داخل کشور قاچاق می‌شود. اگرچه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدعیست که این عدد به کمتر از نصف کاهش یافته، اما وضعیت کنونی بازار نشان از صحت این آمار دارد.


حسینی‌کیا درباره عملکرد کلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: اقدامات این مرکز در حد انتظار نمایندگان مجلس و مردم نیست. حجم گسترده کالا‌های قاچاق در بازارهایی مثل پوشاک و لوازم خانگی، خود نشانه‌ای محرز از ناتوانی ستاد در مقابله با این موضوع است.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: