bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
تورم حوزه یورو در ماه اکتبر به رکورد ۱۰.۶ درصد رسید.

به گزارش بازارنیوز به نقل از اسپوتنیک؛ در ماه‌های اخیر، چند کشور اروپایی بااعتراض‌های گسترده‌ای روبرو شده اند. شهروندان این کشورهاخواستار افزایش حقوق، اقدامات فوری برای مقابله با تورم رو به رشد و اقدامات جامع برای کاهش قیمت‌های رو به رشد انرژی در میان اخراج‌های گسترده و تعطیلی صنایع هستند.

اداره آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، روز پنجشنبه اعلام کرد، تورم سالانه در کشور‌های حوزه یورو در اکتبر به رکورد ۱۰.۶ درصد رسیده و نسبت به ماه قبل که ۹.۹ درصد بود افزایش یافته است. نرخ تورم سالانه منطقه یورو در اکتبر ۲۰۲۲ به ۱۰.۶ درصد رسیده درحالی که در ماه سپتامبر ۹.۹ درصد بود. یک سال قبل، این نرخ ۴.۱ درصد بود. تورم سالانه اتحادیه اروپا نیز در اکتبر ۲۰۲۲، ۱۱.۵ درصد بود. این نرخ در سپتامبر ۱۰.۹ درصد بود.

یورواستات در گزارش خود اعلام کرد، یک سال قبل، این نرخ ۴.۴ درصد بوده است. در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، رشد قیمت سالانه در ماه اکتبر به ۱۱.۵ درصد رسیده است. این نرخ درماه قبل از آن، ۱۰.۹ درصد افزایش داشت. کمترین نرخ تورم سالانه در ماه اکتبر در فرانسه (۷.۱ درصد) و مالت (۷.۴ درصد) مشاهده شده است. بیشترین رشد قیمت مصرف کننده در استونی (۲۲.۵ درصد)، لیتوانی (۲۲.۱ درصد) و مجارستان (۲۱.۹ درصد) ثبت شده است

در آلمان، تورم سالانه از ۱۰.۹ درصد در ماه سپتامبر به ۱۱.۶ درصد و در ایتالیا پس از ۹.۴ درصد به ۱۲.۶ درصد افزایش یافت. نرخ تورم در اسپانیااز ۹ درصد به ۷.۳ درصد کاهش یافت. علاوه بر تورم، قیمت انرژی نیز در کشور‌های اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از روند جهانی افزایش یافته است.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه ۲۰۲۲ و تصویب چندین بسته تحریمی علیه مسکو توسط اتحادیه اروپا، افزایش قیمت انرژی آغاز شد. این امر باعث شده موضوع امنیت انرژی در دستور کار جهانی و ملی قرار گرفته و بسیاری از دولت‌های اروپایی مجبور به انجام اقدام‌های اضطراری شده اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: