bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتاق مشترک بازرگانی عراق ضمن تشریح علل افت صادرات ایران به عراق، از رفع کامل این موانع و جبران آن تا پایان سال خبر داد.

ببثب

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «یحیی آل اسحاق» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون علل افت صادرات ایران به این کشور اظهار کرد: در ۷ ماهه سال ۱۴۰۱، صادرات کشورمان به عراق، ۲۶ درصد کاهش یافت. عدم محاسبه محموله‌های صادراتی گاز، افزایش تعرفه‌های واردات کالا در اقلیم کردستان، ممنوعیت صادرات مواد غذایی و محصولات پلیمری در داخل و در نهایت، مسائل سیاسی عراق، باعث وقوع این امر شد.


رئیس اتاق بازرگانی عراق درباره علت عدم محاسبه میزان صادرات گاز به عراق، گفت: این موضوع به دلیل اختلاف و تاخیری بود که طرف عراقی در پرداخت‌های بدهی گازی خود داشت؛ سازمان گمرک نیز  به خاطر این تاخیر، میزان صادرات گاز ایران به این کشور را محاسبه نکرد.


وی تاکید کرد: در حال حاضر این موضوع به طور کامل رفع شده و از ماه‌های آینده صادرات گازی نیز در تبادلات تجاری ایران و عراق محاسبه خواهد شد. حال با توجه به حال این موضوعات، پیش‌بینی می‌شود که این عقب‌ماندگی با رسید به عددی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار جبران شود.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: