bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر ضمن تاکید بر عادی بودن نوسانات قیمت سکه، ایجاد تقاضا‌های فیزیکی در بازار را به عنوان عامل نوسانات در نخستین روز هفته قلمداد کرد.

استارت حبابی سکه در اولین هفته آذر/ شرایط بازار طلا عادی است

گروه اقتصاد کلان- سعید ترکاشوند؛ «محمد کشتی آرای» نایب رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با بازارنیوز پیرامون افزایش قیمت طلا در نخستین روز کاری خود در اولین هفته از آذر ماه اظهار کرد: اولین روز کاری این بازار ، در حالی آغاز شد که قیمت جهانی طلا با ۴ دلار افزایش، بسته و نرخ ارز نیز تغییری نداشت، اما در مقابل به خاطر رشد تقاضا‌های فیزیکی، قیمت طلا و سکه روندی صعودی به خود گرفت.


نائب رئیس پیشین اتحادیه طلا همچنین افزود: بررسی‌ها از مقایسه قیمت امروز با نرخ شنبه گذشته نشان می‌دهد که قیمت طلا به دلیل افزایش اندک انس جهانی و همچنین ثبات بازار ارز، تغییری نداشته؛ به دلیل افزایش تقاضا، حباب سکه افزایش یافت.


وی با تاکید بر این که افزایش قیمت ایجاد شده ماهیت غیر واقعی و حباب گونه دارد، گفت: نزدیک به ۱۰ روز قبل، همزمان با انتشار اوراق قرضه سکه از سوی بانک مرکزی، این بازار به سمت تعادل حرکت کرده و حباب قیمتی سکه و طلا به شکل چشم‌گیری کاهش داشت.


کشتی‌آرای خاطر نشان کرد: همزمان با محدودیت عرضه اوراق قرضه سکه، بازار مجددا شاهد افزایش تقاضا بود. در حال حاضر شرایط واقعی بازار سکه عادی است و امکان دارد که روند افزایشی قیمت سکه در روز‌های آتی ثبات و یا روند نزولی را تجربه کند.

در پایان گفتنی است؛ امروز 5 آذر، قیمت سکه تمام بهار آزادی(طرح امامی) به رکورد تاریخی 16 میلیون و 750 هزار تومان رسید.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: