bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
معاون وزیر صمت در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
معاون وزیر صمت ضمن تاکید بر رویکرد این وزارتخانه در ایجاد زیر‌ساخت‌های امن برای فروش اینترنتی طلا، فعالیت فعالان این حوزه در فضای مجازی را مشروط به داشتن رکن ضامن و اعمال شفافیت کرد.

رکن ضامن و شفافیت، دو شرط فروش اینترنتی طلا

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ اواخر شهریور ۱۴۰۱ بود که «مهدی شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزیر صمت، از برنامه‌ریزی مشترک مسئولان این وزارتخانه با اعضای اتحادیه  تولید و فروشندگان طلا برای معامله در فروشگاه‌‎های اینترنتی خبر داد.


معاون وزیر صمت در آن برهه زمانی، پیرامون فروش غیر قانونی جواهرات در شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز گفت: چنانچه تضامینی از طریق نهاد‌های مالی همچون بیمه، بانک و سایر نهاد‌های مالی ایجاد شود، اعتماد ما به بستر‌های اینترنتی در حوزه فروش طلا نیز فراهم خواهد شد. در حال حاضر بانک و دیگر نهاد‌های مالی مانعی برای ضمانت خرید و فروش طلا ندارند، بلکه از معامله مستقیم آن‌ها منع شده‌اند.


اکنون بیش از دو ماه از زمان این اظهارنظر شاه‌میرزایی می‌گذرد و حال، او این بار در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت فروش اینترنتی طلا اظهار کرد: بر اساس قوانین و مقرارت، وظیفه اصلی وزارت صمت پیرامون این موضوع، ایجاد زیرساخت‌های امن و شفاف برای تولیدکنندگان و اصناف این حوزه است.


معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد: حال با توجه به این مسئله، شرط اصلی وزارت صمت در اعطای مجوز برای خرید فروش اینترنتی طلا به فعالان این بخش، شفافیت به معنای وجود حقیقی طلا و رکن ضامن است. در صورت اعمال این شروط هیچ منعی برای مجوزدهی وجود ندارد، کما این که بر اساس همین سازوکار، اکنون شاهد عرضه اوراق قرضه سکه از سوی بانک مرکزی هستیم.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: