bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مسئول کمیته مبارزه با قاچاق در مجلس، از حجم ۲ میلیارد دلاری قاچاق در صنعت پوشاک زیر سایه ضعف عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

ضعف ستاد مبارزه با قاچاق، تیری بر پیکره صنعت پوشاک/۲ میلیارد دلار قاچاق داریم

گروه صنعت، معدن و تجارت- بهزاد قبادی؛ «سید جواد حسینی‌کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مشکلات صنعت پوشاک در کشور، اظهار کرد: حوزه پوشاک، بخشی مهم در اشتغال‌زایی و جذب سرمایه است که به دلیل سوء مدیریت برخی دستگاه‌های نظارتی، شاهد بروز مشکلات گوناگونی از جمله قاچاق گسترده در این بازار هستیم.

مسئول کمیته مبارزه با قاچاق در مجلس افزود: در حال حاضر به دلیل تشدید این ضعف، بازار پوشاک مملو از کالای قاچاق بوده و این موضوع هر روز باعث هدر رفتن منابع ارزی کشور می‌شود. اکنون نزدیک به ۲ میلیارد دلار پوشاک قاچاق در بازار وجود دارد.

وی رفع خلاء‌های قانونی مبارزه با قاچاق، هدایت منابع مالی بانک‌ها به سمت تولید، توسعه صادرات و رونق برند سازی در صنعت پوشاک را به عنوان راه حل‌های کاربردی برای رشد این صنعت قلمداد کرد.

حسینی‌کیا در ادامه، رشد قاچاق و عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان پوشاک را به عنوان دو عامل چالش‌آفرین برای فعالان این حوزه برشمرد و توضیح داد: هر یک این مولفه‌ها در جایگاه خود سهم موثری را در تضعیف صنعت پوشاک دارد، اما از میان این دو، عدم جدیت ستاده مبارزه با قاچاق کالا، سهم زیادی در نابودی تولیدکنندگان پوشاک داشته است.

مسئول کمیته مبارزه با قاچاق مجلس در خصوص اقدامات بهارستان‌نشینان برای حل این موضوع، گفت: رسیدگی به معضل قاچاق به جلساتی پیوسته و مستمر نیاز دارد، اما اکنون به دلیل تعدد مشغله و اولویت‌های مهم، کمیسیون صنایع زمانی برای بررسی دقیق این موضوع ندارد، اما سعی نمایندگان بر این است که مبارزه با قاچاق را با جدیت بیشتر پیگیر کنند.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: