bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس انجمن قطعه سازان ضمن تاکید بر تامین کامل قطعات خودرو‌های خارجی، گفت: در حال حاضر واردات خودرو‌های فرانسوی ممنوع است، اما مونتاژ آن‌ها در داخل کشور هیچ مشکلی ندارد.

خودرو اقتصادی؛شرط تامین قطعه اتومبیل‌های وارداتی/ فرانسوی‌ها به ایران می‌آیند!

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ شب گذشته، «امید قالیباف» سخنگوی وزارت صمت در توییتی، از رسیدن برخی خودرو‌های خارجی به مرز‌های کشور خبر داد. اکنون به نظر می‌رسد که با فرا رسیدن روز‌های میانی آذر ماه، وعده وزیر صمت در انجام واردات خودرو تا پایان پاییز، به سرانجام خود نزدیک شده است.


همزمان با جدی شدن واردات خودرو، این سوال در ذهن مطرح می‌شود که قطعات مورد نیاز خودرو‌های وارداتی چگونه و از چه طریقی تامین می‌شود. اگر چه طبق آیین نامه، شرکت‌ها ملزم به انتقال فناوری و خدمات پس از فروش هستند، اما با این وجود، همچنان درباره تامین قطعات یدکی این خودرو‌ها نکته‌ای به میان نیامده است.

 

خودرو اقتصادی؛شرط تامین قطعه اتومبیل‌های وارداتی/ فرانسوی‌ها به ایران می‌آیند!


«محمدرضا نجفی منش» رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه سازان در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این موضوع اظهار کرد: در صورت واردات انبوه یک مدل خودرو اقتصادی، قطعه‌سازان می‌توانند بیشتر ملزومات اولیه مثل لنت، فیلتر، لاستیک و دیگر قطعات مهم را به طور کامل تامین کنند. در کنار این موارد، لوازم مکانیکی نیز هستند که تامین آن نیاز به زمان بیشتری دارد، اما در صورت تحقق این شرط، تامین کامل آن‌ها در کوتاه مدت انجام خواهد شد.


رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه سازان تاکید کرد: شرط تامین کامل قطعات، واردات انبوه خودرو‌های اقتصادی است. در حال حاضر قطعه سازان برای تحقق این هدف، جز در مورد قطعات نیازمند به چیپ الکترونیکی، با مشکلی رو به رو نبوده و می‌توانند بخش اعظمی از لوازم یدکی خودرو‌های وارداتی را تولید کنند.


وی همچنین در پاسخ سوالی مبنی بر نوع خودرو‌های وارداتی گفت: اتومبیل‌های خارجی صرفا ژاپنی و کره‌ای نیست؛ بلکه خودرو‌های فرانسوی نیز امکان حضور در بازار خودروی ایران را دارند.


نجفی منش توضیح داد:در حال حاضر واردات خودرو‌های فرانسوی ممنوع است، اما مونتاژ آن‌ها در داخل کشور با هیچ مشکلی  رو به رو نیست.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: