bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

نقش محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی امروزه به شکل های مدرنی صورت می گیرد که بازدهی و نتایج مطلوب تری را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال رسانه های اجتماعی مانند وبسایت ها، اینستاگرام و غیره نقش بسیار موثری در تبلیغ یک محصول خواهند داشت. از طرفی معرفی یک محصول از طریق رسانه ها به عوامل مختلفی مانند تولید محتوا در بستر دیجیتال وابسته است. در این گونه محتوا ها لازم است محصول را طوری جلوه دهید که زندگی شما را به طور کلی تغییر دهد و اتفاق مثبتی را برایتان رقم بزند.

از آن جایی که محیط های آنلاین و مجازی فعال تر و گسترده تر از فضای فیزیکی ما هستند، در نتیجه به بخش پر اهمیتی از زندگی انسان ها تبدیل شده اند. دلیل اصلی این اتفاق نیز در دسترس بودن تلفن همراه و اینترنت برای تعداد زیادی از مردم است. بسیاری از کسب و کار های بین المللی نیز از این طریق به رشد و پیشرفت دست پیدا کرده و توسعه یافته اند.

روش ها و نحوه جذب مخاطب از طریق تولید محتوای دیجیتال

تولید محتوای دیجیتال اغلب از روش های مختلفی صورت می گیرد. به عنوان مثال وبلاگ نویسی و توصیف مزایای محصول، بازاریابی در رسانه‌ های اجتماعی پر مخاطب، وب‌ سایت‌ های تجاری، بازاریابی در موتور های جست و جوگر مانند گوگل، بازاریابی ایمیلی و غیره در این راه بسیار موثر عمل می کنند. از آن جایی که این منابع بسیار گسترده هستند، پیدا کردن بهترین راه با توجه به نیاز و اهدافتان بسیار ساده است. اغلب به یک موضوع جذاب که نظر مخاطب را به خود جذب کند، احتیاج دارید. جلب نظر مخاطب اغلب از طریق تغییر رنگ، فونت و غیره صورت می گیرد و با متون سنتی بسیار تفاوت دارد. در آخر هم لازم به ذکر است که تولید محتوای دیجیتال اگر با طراحی ویژه، متن حرفه ای و خلاقانه تولید شود، بسیار موثر و تعیین کننده خواهد بود.

نقش محتوای متنی در تبلیغات

نقش محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال چیست؟

عکس و فیلم بازدهی بالایی دارند. اما گاهی اوقات محتوای متنی تاثیر قوی تری بر روی کار شما دارد و موجب جلب رضایت مشتری نیز خواهد شد. در ادامه مطلب چند مورد از مزایای چنین محتوایی را برایتان بررسی خواهیم کرد.

1) ایجاد تعادل و قانع کردن مشتری

با انتشار محتوای متنی، تعادل میان خریدار و فروشنده برقرار خواهد شد. یعنی اطلاعات بسیار زیادی به دست مشتری می رسد و جای هیچگونه شک و گمانی را باقی نخواهد گذاشت. همچنین ارتباط آن ها را بهبود می بخشد و تمام جنبه های محصول را نمایش خواهد داد. از این طریق رضایت مشتری جلب شده و خرید آن در حجم و تعداد بیشتری صورت خواهد گرفت.

2) ایجاد تصویر دقیقی از محصول

عکاسی خوب، جلوه زیبایی از تصویر محصول را برای شما ایجاد خواهد کرد، اما تصویر اصلی زمانی شکل می گیرد که با توضیحاتی دقیق و مرتبط، جوانب دقیق تری را بررسی کنید و دلایل واضح تری را برای سرمایه گذاری ارائه بدهید.

3) بهینه سازی سئو

هر چه سئوی قوی تری داشته باشید، رتبه برند شما بالا تر خواهد بود. در نتیجه محصول شما دیده می شود و مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. نوشتن یک محتوای متنی دقیق، کارآمد و جذاب در بهبود سئوی برند شما عزیزان بسیار موثر بوده و نسبت به وبسایت های بدون متن، شاهد ترافیک بیش تری خواهید بود.

4) آموزش

علاوه بر معرفی محصول خود، با افزایش سطح سواد و دانایی مردم، قدم بزرگی در راه پیشرفت کسب و کار و آبادانی کشور خود بر خواهید داشت؛ زیرا از این طریق هدف اصلی محصول خود را توضیح داده و زندگی را برای مشتریانی که از آن استفاده می کنند، آسان تر خواهید کرد.

5) استراتژی متقاعد کننده

کلمات بسیار قدرتمند هستند و گاهی اوقات از شمشیر نیز برنده تر خواهند بود. به همین دلیل است که مردم را به سادگی متقاعد می کنند که محصول شما کاربردی است و تاثیر به سزایی در زندگیشان خواهد گذاشت.

نحوه تولید محتوای دیجیتال کارآمد و موثر

نقش محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال چیست؟

1) تحقیق و کسب اطلاعات کافی: در ابتدا و قبل از شروع کار خود لازم است تمام اطلاعات مرتبط با محصول مورد نظر را به طور دقیق و کامل جمع آوری کنید. از این طریق دیدگاه بهتر، واضح تر و گسترده تری را نسبت به محتوای در حال تولید خواهید داشت و کیفیت متنتان به طور چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال فکر کنید می خواهید در رابطه تولید محتوا خوراک و تغذیه داشته باشید. باید در درجه اول اطلاعاتی در رابطه با کالری غذاها، سلامت بدن، استاندارد های روز جمع آوری کنید.

2) شناخت مشتریان خود: نیاز های مشتریان خود را به خوبی بسنجید و محتوایی که برای آن ها تولید می کنید را با توجه به اهداف و خواسته های آن ها تولید کنید. سعی کنید خودتان را به جای مشتری قرار دهید و مانند او فکر کنید تا کارآمد ترین محتوا را در دست داشته باشید.

3) تشخیص درآمد کمپانی یا برند: شما باید منبع درآمد کمپانی را به خوبی بشناسید و بر روی آن مانور دهید؛ زیرا به طور کلی هدفتان افزایش درآمد و تعداد مشتریان است.

4) بارش فکری: استفاده از روش بارش فکری معمولا در  تولید محتوای دیجیتال کاربردی است. بدین صورت که تمام ایده های خود را به طور دقیق بر روی کاغذ و به صورت ستونی یادداشت می کنید. هر یک را به موارد کوچک تر و دقیق تر تبدیل می کنید و جزئیات به وجود آمده را به محتوای متنی و تصویری تبدیل خواهید کرد. با این روش حتی جزئی ترین موارد هم از چشم شما دور نمی ماند و تمام ویژگی های محصول ارائه خواهد شد تا توجه مشتریان جلب شود و خرید به صرفه تری داشته باشند.

5) تولید محتوا های متفاوت با اشکال مختلف: انسان ها دارای تفاوت های چشمگیری هستند. برخی از آن ها از طریق چشم هایشان و توانایی بصری ای که دارند، جذب یک محصول می شوند و برخی دیگر توسط خواندن متن و تحلیل آن تصمیم به خرید محصول می گیرند. شما به عنوان یک تولید کننده فعال و خلاق لازم است که تمام افراد، با طرز تفکر و رفتار های مختلف را در نظر بگیرید. به همین دلیل باید در ابتدا به فکر تولید محتوا در اشکال مختلف باشید.

در کنار معرفی، از تصاویر استفاده کنید و در کنار تصاویر مرتبط، لازم است از متون علمی و گاهی اوقات دوستانه برای ارتباط موثر با مشتریان استفاده کنید. حتی در صورت لزوم استفاده از ویدیو ها و صدا های مختلف نیز توصیه می شود. تمام محتوا ها باید در مسیر معرفی محصولات شکل بگیرند و با توجه به نیاز اصلی و اساسی مشتری تولید شوند.

نتیجه گیری

در انتها نیز لازم به ذکر است که تولید محتوای دیجیتال امروزه یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ محصولات و بازاریابی موثر است. اگر شما هم جزء کسانی هستید که در این زمینه فعالیت داشته و یا قصد شروع این کار را دارید، لازم است به نکات بالا توجه کنید و از یک تولید کننده متخصص در این زمینه کمک بگیرید. فراموش نکنید که موتون دوستانه و ساده در کنار متون تخصصی پاسخگو هستند، تصاویر در کنار ویدیو ها و مجموع همه این محتوا ها تبدیل به یک بازاریابی موفق، جذب مشتریان بیشتر و در نهایت افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: