bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ضمن انتقاد از برخی مانع‌تراشی‌های سازمان ملی استاندارد در واردات تبلت، از کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی واردات این کالا به کشور خبر داد.

افت ۷۰ درصدی واردات تبلت به لطف ایرادات بنی‌اسرائیلی استاندارد

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی محبی» رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مانع‌تراشی‌های سازمان ملی استاندارد برای واردات تبلت اظهار کرد: این سازمان، با مطرح کردن مواردی مثل نبود آداپتور در جعبه، فقدان برچسب انرژی و همچنین عدم همخوانی تبدیل شارژ این کالا با پریز برق خانه‌های ایرانی، چالش زیادی را برای واردکنندگان این محصول ایجاد کرده است.


رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی خاطر نشان کرد: اعمال این شروط اتفاقی تازه نیست، بلکه از قبل نیز اجرا می‌شد، اما اخیرا به دلیل امتناع شرکت‌های خارجی در اضافه کردن آداپتور شارژر، اعمال آن‌ها به شکلی سختگیرانه‌تر دنبال می‌شود. اکنون این موضوع باعث بی‌میلی واردکنندگان و در نتیجه کاهش ۶۰ تا 70 درصدی واردات این کالا به کشور گردیده است.


وی خاطر نشان کرد: موانع سازمان استاندارد برای واردات تبلت فنی و منطقی نیست، اما به دلیل آن که این موارد از گذشته اجرا می‌شد، مسئولان این سازمان همچنان اصرار به اعمال آن‌ها دارند.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: