bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از افزایش کمک هزینه مراکز شبانه‌روزی به میزان ۵۰ درصد خبر داد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از بازار، علیرضا انجلاسی با بیان اینکه هر ساله افزایشی در میزان کمک هزینه پرداختی به مراکز صورت می‌گیرد، اظهار کرد: پیش‌نویس افزایش کمک هزینه نگهداری، توانبخشی و آموزش در مراکز غیردولتی و خانواده از تابستان برای تصویب به هیات وزیران ارائه شد، با این وجود میزان افزایش کمک هزینه سال ۱۴۰۱، هفته گذشته در کمیسیون هیات دولت به تصویب رسید.

وی با اشاره به کمک هزینه مصوب در مراکز نگهداافزایش «یارانه» مراکز نگهداری بهزیستی تا ۵۰ درصدری و توانبخشی سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۱، افزود: همچنین کمک هزینه مصوب مراکز روزانه ۳۵ درصد، مراکز ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل ۴۶ درصد و مراکز مراقبت در منزل ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

انجلاسی تصریح کرد: کمک هزینه مراکز شبانه‌روزی از دو میلیون تومان برای هر نفر در ماه به ۳ میلیون تومان و کمک هزینه مراکز روزانه با رشد ۳۵ درصدی از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه به یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین مراکز ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل با رشد ۴۶ درصدی از ۵۰۰ هزارتومان به ۷۳۰ هزار تومان و کمک هزینه مراکز مراقبت در منزل از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه کمک هزینه مراکز نگهداری به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد، گفت: هر ماه براساس سیستم الکترونیکی ثبت و تایید صورت می‌گیرد و این مبالغ به حساب مراکز واریز خواهد شد.

انجلاسی درخصوص پرداخت مابه‌التفاوت کمک هزینه ماه‌های گذشته به مراکز گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده و افزایش لحاظ شده برای کمک هزینه مراکز، زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل بستگی به تخصیص اعتبار دارد و هر زمان تخصیص اعتبار به میزان مکفی صورت گیرد، این مبالغ نیز واریز خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: