bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن انتقاد عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تغییر در تیم اجرای آن را یک نیاز ضروری عنوان کرد.

خانه‌تکانی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «بهزاد رحیمی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون نظر نمایندگان نسبت به عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین آمار‍ اجناس قاچاق در بازار اظهار کرد: در حال حاضر آمار دقیق و متقنی را از میزان حجم این قبیل کالا‌ها را در دسترس ندارم، اما با توجه به حضور پررنگ جنس قاچاق در سطح بازار، نمی‌توان کارنامه ستاد را مثبت ارزیابی کرد.


این عضو کمیسیون صنایع تغییر تیم اجرایی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یک نیاز ضروری برای مقابله با پدید قاچاق بیان کرد و گفت: هر زمان که صحبت از ورود کالای قاچاق می‌شود، افکار عمومی به سمت کولبری سوق پیدا می‌کند، در صورتی که ریشه این موضوع در اقدامات سازمان‌یافته‌ای است که از طریق بنادر و اسکله‌های کشور انجام می‌شود. وقوع چنین مسئله‌ای نشان می‌دهد که علیرغم نیاز تغییر تیم در ستاد، ساز و کار واردات کالا نیز باید تا حدی اصلاح گردد.


وی با بیان اینکه معیشت بسیاری از ساکنان استان‌های ساحلی و مرزی، وابسته به واردات رسمی کالا دارد، توضیح داد: با مقصر جلوه دادن ملوانان و کولبران نمی‌توان با قاچاق مبارزه کرد چرا که انجام این کار به معنی پاک کردن صورت مسئله است، لذا با توجه این مسئله، تحول در ساختار اجرایی ستاد را می‌توان ناشی از نارضایتی از عملکرد مدیریت فعلی تلقی کرد.


رحیمی تاکید کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون در مقابله با قاچاق سازمان یافته ناکام بوده، به همین خاطر برای پاسخگویی به انتقادات، صرفا کولبران و ملوانان را مورد هدف قرار می‌دهد.


این عضو کمیسیون صنایع در پایان با اشاره به سهم پر رنگ کالا‌های قاچاق در بازار سیگار و محصولات دخانی، گفت: در حال حاضر ستاد مبارزه با قاچاق و ارز در مقابله با محصولات دخانی قاچاق عملکرد خوبی نداشته، سهم اندک شرکت‌های داخلی، فعالیت گسترده برند‌های خارجی در ایران و در مقابل حضور پر رنگ اجناس قاچاق در بازار محصولات دخانی، خود گواهی بر همین امر است.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: