bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره زمزمه‌هایی که شنیده می‌شود مبنی بر اینکه چینی‌ها در خصوص توافق ۲۵ ساله ایران و چین اقدامی نکرده‌اند؟ گفت: رابطه ایران و چین یک رابطه کاملا رو به رشد و نمونه خوبی از همکاری‌های موفق دو کشور در یک رابطه دوجانبه است.

ناصر کنعانی گفت: ما با یک واقعیتی روبه‌رو هستیم تحریم‌هایی غیرقانونی واقعیتی است که امکان همکاری‌های متعارف به ویژه علنی را با برخی از کشور‌ها با محدودیت و مشکل مواجه می‌کند، اما روابط ایران و جمهوری خلق چین در حوزه‌های مختلف برقرار است و رایزنی‌های مستمر هم برای توسعه مناسبات دو کشور وجود دارد و آمار و ارقامی که از حجم مبادلات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور منتشر می‌شود و شما هم مطلع هستید دلیل روشنی است بر موفق بودن و رو به پیشرفت بودن همکاری‌های دو کشور. اقتضائات فعالیت در شرایط جاری به خصوص در شرایط تحریم‌های آمریکا مانع از علنی کردن بسیاری از همکاری‌های دوجانبه ایران با برخی کشور‌ها می‌شود.

او گفت: روند اجرای توافقات دوجانبه ایران و چین هم در چارچوب برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله و هم سایر توافقات دوجانبه روند رو به جلو و پیشرفتی است و این روند مبتنی بر اراده سیاسی رهبران دو کشور روند رو به پیشرفتی خواهد بود.

/ انتخاب

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: