bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره عدم پرداخت وام فرزند آوری به افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، گفت: طی هفته‌های گذشته جلسه‌ای در خصوص موانع موجود در مسیر فرزندآوری، رشد و جوانی جمعیت کشور با مسئولین و نهاد‌های مربوطه برگزار و موانعی مانند ارائه‌ی کارت پایان خدمت، بدهی بانکی و ... بررسی و تصویب شد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از دانشجو؛ علی اکبر بسطامی،  نماینده مجلس یازدهم افزود: معتقد هستیم اگر قرار به جوانی جمعیت و تعالی خانواده است باید موانع موجود در این مسیر برداشته شود، البته باید گفت چارچوبی برای بدهی‌های بانکی تعریف شده بود که اگر تا سقف تعیین شده باشد، این بدهی‌ها قابل اغماض هستند، مجلس شورای اسلامی در مانع زدایی از مسیر رشد و جوانی جمعیت مصمم است.

نماینده‌ی مردم ایلام در ادامه اظهار داشت: در جلسه‌ی یاد شده بانک مرکزی با نظر اعضای کمیسیون موافق بود، طی هفته‌ی آینده موضوع مد نظر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و با تصویب آن انشالله موانع موجود در حوزه‌ی جوانی و فرزندآوری از بین می‌رود.

بسطامی در پایان متذکر شد: باید این نکته را بیان کرد که بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مفسر قانون نیستند بلکه مجری آن هستند، در واقع تفسیر قانون برعهده‌ی مجلس شورای اسلامی است و این نهاد‌ها باید قوانین را همان گونه که تصویب شده، اجرا کنند؛ در واقع هر گونه دخل و تصرف ناموزون در سیاست‌های قانونی خلاف قوانین است و باید پیگرد‌های قانونی لازم از افراد و نهاد‌های مجرم انجام شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: