bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون صنایع مجلس، مدیریت اعمال دولتی در صنعت خودرو را به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش هزینه‌های تولید و در نتیجه گرانی خودرو بیان کرد.

ضعف مدیریت دولتی در کاهش هزینه‌ها/ صنعت خودرو باید خصوصی شود

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «یوسف داودی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون افزایش قابل توجه قیمت خودرو در کارخانه و بازار اظهار کرد: در حال حاضر تولید خودروسازان کشور به ویژه دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا بسار محدود بوده و متناسب با تقاضای بازار نیست. مطمئنا در صورت مدیریت تولید و کاهش هزینه تمام شده ساخت خودرو، قیمت این محصول نیز در بازار روند افزایشی نخواهد داشت.


این عضو کمیسیون صنایع، تداوم مدیریت دولتی در صنعت خودروسازی کشور را به عنوان یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت خودرو بیان کرد و گفت: صنعت خودرو ایران نیازمند حضور پر رنگ بخش خصوصی و در عین حال کمرنگ‌سازی نقش دولت است. در طول این سال‌ها مدیریت دولتی نتوانسته هزینه نهایی تولید خودرو را کنترل و یا به حداقل برساند.

گفتنی است؛ رضا فاطمی امین وزیر صمت در اواخر سال۱۴۰۰، از کاهش ۱۵ درصدی هزینه تمام شده تولید خودرو خبر داده بود، اما با این حال با گذشت ۹ ماه از سال ۱۴۰۱ این امر میسر نشده و علاوه بر قیمت بازار، قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها نیز روند افزایشی داشته است.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: