bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مدیرعامل اسبق سایپا گفت: در طول ۹ الی ۱۰ ماه گذشته، مسئولان وزارت صمت همواره اظهار نظر و وعده‌های متعددی را درباره زمان واردات خودرو ابراز کرده‌اند؛ اکنون همین موضوع باعث ایجاد کش و قوس و سردردگمی بازار در قبال اتومبیل‌های خارجی شده است.

--

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سعید مدنی» کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بازارنیوز پیرامون به افزایش قیمت خودرو‌های داخلی در روز‌های اخیر، اظهار کرد: درک اقتصادی فعالان بازار خودرو از شرایط کنونی، به مراتب بیشتر از سیاست‌گذاران است. در حال حاضر جهش قیمت چندین میلیونی اکثر اتومبیل‌ها در این ایام، خود گواهی برای اثبات این استدلال به شمار می‌شود.


این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به بلاتکلیفی واردات خودرو، گفت: نزدیک به یک سال از زمان نخستین گام‌های مجلس برای واردات خودرو و موافقت دولت برای اجرای آن می‌گذرد، اما علی‌رغم همه فراز و نشیب‌ها، این امر همچنان محقق نشده است.


وی تصریح کرد: در طول ۹ الی ۱۰ ماه گذشته، مسئولان وزارت صمت همواره اظهار نظر و وعده‌های متعددی را درباره زمان واردات خودرو ابراز کرده‌اند؛ اکنون همین موضوع باعث ایجاد کش و قوس و سردردگمی بازار در قبال اتومبیل‌های خارجی شده است.


مدنی همچنین درباره تاثیر واردات بر قیمت خودرو‌ها، توضیح داد: انجام این سیاست به هیچ وجه منجر به کاهش قیمت منجر نخواهد شد، چرا که در حال حاضر نرخ تورم در کشورمان بالا بوده و با ورود خودرو‌های خارجی به کشور، آن‌ها نیز از این مسئله تاثیر می‌پذیرند.


مدیرعامل اسبق سایپا خاطر نشان کرد: انباشت تقاضا ناشی از کاهش تولید در سال‌های اخیر، عدم تناسب عرضه و تقاضا، نزدیکی به فصل خرید خودرو، عدم تحقق واردات و در نهایت نوسانات ارزی چند روز اخیر را می‌توان به عنوان مهمترین عوامل گرانی خودرو برشمرد.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: