bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران ضمن تشریح روش‌های فروش لوازم خانگی تقلبی، از عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی برای اطلاع رسانی صحیح سامانه جامع گارانتی، انتقاد کرد.

--

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اکبر پازوکی» رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون فروش کالای تقلبی در این حوزه اظهار کرد: تا زمانی که در بازار لوازم خانگی، کالای قاچاق و تمایل برای خرید وسایل خارجی وجود داشته باشد، عرضه این نوع محصولات از سوی قاچاقچیان نیز ادامه خواهد یافت.


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران افزود: برخی افراد سودجو با سوء استفاده از سلیقه و ناآگاهی مصرف‌کنندگان، با جعل نشان تجاری شرکت‌های خارجی، اقدام به فروش کالا‌هایی می‌کنند که برخلاف کیفیت، از نظر ظاهر، همگن با محصولات مشابه خارجی است.


وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فروش لوازم خانگی تقلبی به دو شکل عرضه کالا‌های درجه دو و سه ایرانی با نشان کالا‌های خارجی و همچنین جا زدن محصولات قاچاق چینی به عنوان کالای ایرانی انجام می‌شود.


پازوکی همچنین با انتقاد از ضعف دستگاه‌های اجرایی در اطلاع‌رسانی صحیح سامانه جامع گرانتی و آموزش آن به مردم ، گفت: یکی از دلایل گسترش فروش کالای تقلبی در بازار لوازم خانگی، عدم آگاهی خریداران از گارانتی یک محصول است. تا زمانی که مصرف‌کننده نسبت به چگونگی سنجش اصالت گارانتی یک کالا بی اطلاع باشد، عرضه محصولات تقلبی مشابه آن نه تنها در بازار لوازم خانگی بلکه در همه حوزه‌ها نیز ادامه خواهد یافت.


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین در واکنش به مصاحبه اخیر بازارنیوز با سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس و بی اطلاعی او از فروش کالا‌های تقلبی گفت: در حال حاضر موضوع فروش لوازم خانگی تقلبی تبدیل به یک سر فصل مهم اقتصادی در رسانه‌ها تبدیل شده است، چطور می‌شود که یک نماینده از بروز چنین چالش مهمی در صنعت و بازار لوازم خانگی بی خبر باشد؟


وی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون اطلاع رسانی و برنامه‌های متعددی درباره فروش کالا‌های تقلبی در رسانه ملی منتشر شده،چطور می‌شود که علی‌رغم همه اقدامات صورت گرفته، از معضل محصولات تقلبی بی خبر بود.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: