bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس انجمن قطعه‌سازان با اشاره به نقش موثر طرح درج کد رهگیری در شناسایی قطعات یدکی تقلبی و قاچاق، الزام تولیدکنندگان از سوی وزارت صمت برای ثبت قیمت تولیدکننده را به عنوان مانعی جدی برای پیش‌برد سریع این طرح عنوان کرد.

--

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد رضا نجفی منش» رئیس انجمن قطعه‌سازان و صنایع همگن در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین اقدامات مسئولان صمت برای درج کد رهگیری روی قطعات یدکی خودرو اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تقارن زمان اجرای این طرح با دیگر برنامه‌های کلان این وزارتخانه، سرعت درج کد رهگیری روی قطعات خودرو، به آهستگی پیش‌ می‌رود.


رئیس انجمن قطعه‌سازان خاطر نشان کرد: الزام قطعه‌سازان به درج کد رهگیری باعث ایجاد تمایز میان لوازم یدکی تقلبی و قاچاق با محصولات اصلی شده، به گونه‌ای که اکنون سهم این نوع کالا‌ها در بازار لوازم یدکی به شکل چشمگیری کاهش یافته است.


وی اجبار مسئولان وزارت صمت برای ثبت قیمت تولید‌کننده روی قطعات یدکی را به عنوان اصلی‌ترین مانع برای تسریع درج کد رهگیری برشمرد و گفت: در زنجیره توزیع قطعات خودرو، انتقال محصول از سوی قطعه‌ساز تا مصرف‌کننده زمان زیادی صرف می‌کند؛ لذا این مسئله باعث تفاوت قیمت یک کالا و در نتیجه بی ثباتی بازار می‌شود.


نجفی منش ناهماهنگی وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد در بستر ثبت آمار تولید را به عنوان یکی دیگر از موانع درج کد رهگیری کالا بیان کرد و توضیح داد: در حال حاضر مسئولان وزارت صمت، تولیدکنندگان را ملزم به ثبت آمار تولید خود در سامانه جامع تجارت کرده، این در حالی است که در سوی دیگر، وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی هم تولیدکنندگان را مجبور به درج اطلاعات تولید در سامانه‌های مخصوص خود می‌کنند.


رئیس انجمن قطعه‌سازان در پایان تاکید کرد: تداوم این ناهماهنگی، نتیجه‌ای جز ایجاد خلل در جریان تولید ندارد؛ لذا درخواست تولیدکنندگان از مسئولان این دو وزارتخانه این است که با معرفی سامانه‌ای واحد، موانع پیش روی ثبت آمار تولید را برداشته و سپس از طریق همان بستر به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازند.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: