bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
معاون وزیر راه:
معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که ۵۰ درصد بودجه امسال حمل و نقل محقق شده و هدفگذاری برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن بین ایران و روسیه انجام شده است.

تحقق ۵۰ درصد بودجه امسال حمل و نقل/ هدفگذاری برقراری ترانزیت ۱۰ میلیون تنی ایران و روسیه

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «شهریار افندی‌زاده» معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی بعد از ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل اظهار داشت: معاونت حمل و نقل ستادی است که مسئولیت سیاست‌گذاری همه سازمان‌ها و شرکت‌های تخصصی را بر عهده دارد.


معاون وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر آمار تخصیص بودجه حوزه حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ گفت: منابعی که برای پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل اختصاص داده شده تا کنون به صورت میانگین ۵۰ درصد بودجه تخصیصی است که امیدواریم تا پایان سال به ۷۰ درصد برسد.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل از جمله صندوق سهام پروژه گفت: مدل اقتصادی مناسبی برای جلب مشارکت بخش خصوصی در احکام دائمی و برنامه هفتم پیشنهاد داده شده است.


وی ادامه داد: در مسئله ناوگان و نگهداری راه‌ها می‌شود به راحتی از بخش خصوصی استفاده کرد، اما باید اجازه دهیم درآمد متناسب با هزینه باشد، برای مثال عوارض آزادراهی ۲ سال است اضافه نشده، اما باید بدانیم این مسئله به افت کیفیت راه‌ها ختم می‌شود.


افندی‌زاده گفت: مسئله تهاتر نفت برای پیشبرد پروژه‌های حمل و نقلی مطرح است و طرح‌هایی از جمله شهر فرودگاهی فرودگاه امام در دستور کار قرار می‌گیرد.


متوسط عمر کامیون‌های کشور ۲۰ سال است


افندی زاده خاطر نشان کرد: سالانه ۱.۲ میلیون لاستیک سنگین برای حمل و نقل کشور نیاز است و وزارت راه و شهرسازی در این حوزه نهاد بهره‌برداری است.  متوسط عمر کامیون‌های کشور ۲۰ سال است و باید نوسازی در این ناوگان اتفاق بیفتد.


معاون وزیر راه ادامه داد: وزارت صمت باید توان داخل ساخت کامیون را احصا و میزان نیاز به واردات مشخص شود و نیاز کشور در این حوزه پاسخ داده شود.


وی تاکید کرد: ۲۰ هزار کامیون ثبت سفارش شده که ۶ هزار تا از این عدد پلاک شده و مابقی به دلیل افزایش هزینه اسقاط پلاک نشده است.


 افندی زاده اضافه کرد: به واسطه افزایش سن کامیون، پایه سوخت را افزایش دادیم و کارگروه بین دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.  در کمیته حمل و نقل ایران و روسیه، تابع هدف ترانزیت ۱۰ میلیون تن هدف‌گذاری شده است.


وی گفت: چین سالانه ۶۰ میلیون تن صادرات کالا به اروپا می‌فرستد و پتانسیل بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: