bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
کارشناس سامانه همتا ضمن اشاره به جعل IMEI وسایل الکترونیکی روی آیفون‌های کپی، نسبت به از کار افتادن زود هنگام این نوع موبایل‌ها و متعاقباً زیان مصرف‌کنندگان هشدار داد.

هشدار همتا به خریداران آیفون کپی/ از خرید موبایل تقلبی امتناع کنید

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ چندی قبل گزارشی تحت عنوان «آیفون های‌کپی، تله جدید قاچاقیان» در سایت خبری بازارنیوز انتشار یافت که در آن به فروش مدل‌های جدید، اما تقلبی آیفون در سطح بازار موبایل و همچنین چگونگی رجیستر شدن آن‌ها اشاره شده بود.


در این گزارش، «سعید اشتیاقی» نایب رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی موبایل تهران در گفتگو با بازارنیوز، همه آیفون‌های تقلبی موجود در بازار را قاچاق دانسته و فرآیند رجیستر شدن آن ها را مبهم و نا‌مشخص توصیف کرده بود. او حتی در این گفتگو، از احتمال کپی برداری IMEI یک مدل گوشی و یا دیگر کالا‌های الکترونیکی نیز خبر داده بود.


اکنون در رابطه با این مسئله، «اکبر سلطانی» کارشناس سامانه همتا در گفتگو با بازارنیوز، ضمن اشاره به قاچاق بودن این موبایل‌ها، کپی برداری IMEI برخی از تجهیزات الکترونیکی را تایید کرده و درباره آن توضیح داد: در حال حاضر قاچاقچیان با جعل IMEI وسایلی مثل مودم، تا مدتی کوتاه برای این نوع تلفن‌های همراه،سرویس دریافت می‌کنند.


این کارشناس سامانه همتا همچنین درباره مدت زمان سرویس‌دهی به گوشی‌های کپی هم گفت: این مسئله تا حدودی متغیر است، زیرا این امکان وجود دارد که سرویس‌دهی در مواردی یک روز و در مواردی دیگر حتی تا ۲ ماه هم به طول بیانجامد.


وی در پایان تاکید کرد: میانگین کارکرد IMEI جعل شده نهایتا ۲ ماه است، لذا بهتر است که مصرف‌کنندگان از خرید تلفن‌های همراه تقلبی خودداری کنند، چرا که پس از مدتی سرویس‌دهی به آن‌ها به صورت کامل قطع و تبدیل به کالایی بلااستفاده می‌شوند.

 


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: