bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح درج کد رهیگری در شناسایی کالا‌های تقلبی و قاچاق، از تحقق ۶۰ درصدی این برنامه در حوزه لوازم یدکی خودرو خبر داد.

خداحافظی تدریجی قاچاق از بازار لوازم یدکی/ بیش از ۶۰ درصد قطعات خودرو کد رهیگری دارند

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ چند روز قبل، «محمد رضا نجفی منش» رئیس انجمن قطعه‌سازان و صنایع همگن در گفتگو با بازارنیوز، ضمن اشاره به آثار مثبت و سرعت بالای پیشرفت طرح درج کد رهگیری روی برخی از اقلام لوازم یدکی خودرو، الزام تولیدکنندگان این حوزه از سوی مسئولان وزارت صمت برای درج همزمان قیمت تولیدکننده را به عنوان چالشی مهم در تسریع پیشبرد این برنامه عنوان کرد.


اکنون «محمد صادق مفتح» قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ادعای مطرح شده از سوی رئیس انجمن قطعه‌سازان اظهار کرد: طرح‌های درج کد رهگیری و قیمت تولیدکننده روی کالا، دو موضوع متفاوت هستند که از اساس و پایه هیچ گونه مغایرت و یا منافاتی با یکدیگر ندارند.


قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی پیرامون مطالبه قطعه‌سازان، توضیح داد: در حال حاضر تولیدکنندگان این حوزه به دلیل ماندگاری طولانی مدت قطعات در شبکه توزیع و فاصله زیاد زمان تولید و فروش آنها، مدعی هستند که لوازم یدکی نباید به مانند دیگر کالا‌های پر مصرف، مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده شود.


وی همچنین درباره سرعت پیشرفت این طرح گفت: همه قطعات مشمول این طرح نیستند، اما تاکنون اقلامی که ذیل این موضوع قرار داشته‌اند، بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد آن‌ها کد رهگیری دریافت کرده‌اند.


مفتح همچنین درباره تاثیر این طرح بر حذف قطعات‌ یدکی زیرزمینی و قاچاق از سطح بازار، اظهار کرد: یقینا به هر میزان که درج کد رهگیری روی کالا‌های مصرفی، از جمله قطعات یدکی خودرو در میان تولیدکنندگان و بازار گسترده و نهادینه شود، به همان اندازه سهم کالا‌های قاچاق و بی کیفیت نیز کاهش خواهد یافت.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: