bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
بر اساس جدیدترین اعلام مرکز آمار در آذرماه، در حالی که تورم ماهانه کل کشور عدد ۱.۹درصد را به ثبت رسانده، تهران با ۲.۹درصد و کرمان با ۰.۴درصد کمترین تورم ماهانه را دارند.

به گزارش بازارنیوز به نقل از مرکز آمار ایران، در شرایطی که نرخ تورم نقطه به نقطه آذر ۱۴۰۱ برابر ۴۸.۵درصد اعلام شد، بررسی تورم به تفکیک استانها نکات جالبی را آشکار می کند.

بر این اساس سیستان و بلوچستان با ۶۱.۳درصد بالاترین تورم نقطه به نقطه آذر را دارد؛ در حالی که بوشهر با ۴۰.۷درصد کمترین تورم را دارد. 

در تورم ماهانه هم در حالی که کل کشور عدد ۱.۹درصد را به ثبت رسانده، تهران با ۲.۹درصد و کرمان با ۰.۴درصد کمترین تورم ماهانه را دارند.

همچنین در شرایطی که تورم سالانه کل کشور برابر ۴۵درصد بوده، لرستان با ۵۰.۲درصد بیشترین و خوزستان با ۴۰درصد کمترین تورم را دارند.

تورم نقطه به نقطه «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات» هم در حالی برای کل کشور برابر ۶۵.۳درصد بوده که سیستان و بلوچستان با ۸۴.۱درصد و بوشهر با ۵۳.۶درصد کمترین تورم نقطه به نقطه این بخش را دارند.

در تورم «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»  هم در حالی کل کشور عدد ۳۸.۹درصد را به ثبت رسانده که کردستان با ۴۱.۵درصد بیشترین و بوشهر با ۳۰.۷درصد کمترین بوده است. 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: