bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با انتقاد از قیمت گذاری دستوری برای محصولات پروتئینی، گفت: جلسه تعیین قیمت بدون حضور تشکل‌ها برگزار شده و ما از طریق رادیو و تلویزیون متوجه قیمت جدید این محصول شدیم.

گروه کشاورزی بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با بازارنیوز با اشاره به اعلام نرخ جدید تخم مرغ از سوی دولت، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ ٣٩ هزار و ۵٠٠ تومان تعیین شده است. این قیمت‌گذاری در حالی است که جلسه آن، بدون حضور تشکل‌های مربوطه برگزار شده و دولت قیمت را بدون درنظر گرفتن نظرات آنها تعیین کرده است. لذا ما از طریق رادیو و تلویزیون متوجه این مسأله شدیم.

نبی پور با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ ۴٣ هزار تومان است، افزود: با توجه به تغییر قیمت ارز نیما، قیمت نهاده‌های دامی نیز افزایش می‌یابد و بنابراین قیمت تمام شده تولید تخم مرغ هم بالا می‌رود که این می‌تواند منجر به ضرر تولیدکنندگان شود.

وی ادامه داد: واردکنندگان نهاده‌های دامی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار این شدند که قیمت سویا از ١٧ هزار تومان به ٢٣ هزار و ۵٠٠ تومان و قیمت ذرت از ١١ هزار و ٣٠٠ تومان به ١۴ هزار و ۵٠٠ تومان افزایش یابد که این به معنی افزایش هزینه تولید است.

نبی پور تصریح کرد: در چنین شرایطی، چطور ممکن است دولت بدون نظر تشکل‌ها قیمت تعیین کند و بخش خصوصی را در این مسأله دخالت ندهد؟

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: