bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
یک نماینده مجلس مطرح کرد؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز هیات رئیسه لایحه بودجه ۱۴۰۲ که از سوی دولت به مجلس ارسال شده را اعلام وصول نکرده است، گفت: با این شرایط ضرورت دارد قانون برنامه ششم حداقل ۶ ماه تمدید شود.

تشریح آخرین وضعیت بودجه ۱۴۰۲/ برنامه ششم باید ۶ ماه تمدید شود

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «سید محمدرضا میرتاج‌الدینی»  در مورد آخرین وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: لایحه ارسالی بودجه دولت برای سال ۱۴۰۱ هنوز از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده و در اختیار هیات رئیسه قرار دارد که حتی نمایندگان هم از آن خبر ندارند.


وی افزود: هیات رئیسه مجلس معتقد است ابتدا باید لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کنند در حالی که هنوز لایحه برنامه هفتم آماده نشده است و تدوین آن تا پایان سال طول می‌کشد و اگر هم لایحه برنامه به مجلس ارائه شود، حداقل ۶ ماه برای تصویب آن زمان لازم است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه آیا نمی‌توان لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین کرد؟ گفت: به نظر من مجلس راهی ندارد جز اینکه قانون برنامه ششم را به مدت حداقل ۶ ماه و یا یک سال تمدید کند، همان گونه که قبلا هم قانون برنامه ششم به پایان رسیده بود و تمدید شد و باید فعلا لایحه بودجه بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم و تمدید قانون برنامه ششم تمدید شود و قبل از سال، تکلیف بودجه دولت در سال آینده مشخص شود، سپس لایحه برنامه هفتم در فرصت مناسب به مجلس ارائه شود و با بررسی دقیق به تصویب برسد.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من هیات رئیسه مجلس باید هرچه سریع‌تر لایحه بودجه دولت را اعلام وصول و تکلیف کشور را روشن کند،، چون قرار بود بر اساس قانون داخلی مجلس، دولت تا ۱۵ آذر لایحه بودجه را ارائه کند و اکنون این لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شده است و در حال حاضر هم از برنامه زمان‌بندی بررسی بودجه سال آینده عقب هستیم.


وی تأکید کرد: در این زمینه به هیات رئیسه مجلس تذکر لازم را می‌دهیم.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: