bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
درگفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن، تکمیل سامانه املاک و اسکان را تکلیف قانونی وزارت راه و موضوع مورد تاکید مجلس عنوان کرد.

خساست بانک‌ها در پرداخت وام مسکن/ تکمیل سامانه املاک و اسکان تکلیف قانونی وزارت راه است

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «آرا شاوردیان» دبیرکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت عملکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص نهضت ملی مسکن و سامانه املاک و اسکان، اظهار کرد: روز دوشنبه هفته قبل، جلسه‌ای چهار ساعته با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران برگزار شد که طی آن موضوعات مهم حوزه مسکن از جمله آخرین وضعیت شهر‌های جدید، نهضت ملی مسکن، اجرای قانون جهش تولید مسکن و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


این عضو کمیسیون عمران در پاسخ به این سوال که آیا در طول این جلسه به موضوع تکمیل سامانه املاک و اسکان نیز اشاره شد، گفت: خیر، به دلیل بررسی طولانی مدت موضوعات، وقت کافی برای رسیدگی به سامانه املاک و اسکان باقی نماند.


وی افزود: البته باید این نکته را هم یادآور شد که اکنون نزدیک به یک ماه از حضور وزیر جدید در وزارت راه و شهرسازی می‌گذرد و در این مدت او در خصوص حوزه مسکن پیگیری‌های خوبی را انجام داده است. اکنون قرار بر این شد که در طول یک ماه، دو جلسه (یکبار در مجلس و یکبار در وزارت راه) میان وزیر راه و شهرسازی و معاونین او و اعضای کمیسیون عمران مجلس برگزار شود.


شاوردیان همچنین درباره پیگیری‌های مجلس درمورد سامانه املاک و اسکان تصریح کرد: تاکنون سوالی پیرامون این موضوع از وزیر پرسیده نشده و پیش‌بینی می‌شود در جلسه امروز و یا روز سه‌شنبه، به موضوع آخرین وضعیت این سامانه اشاره شود.


دبیر کمیسیون عمران همچنین درباره مشکلات بازار مسکن، توضیح داد: دغدغه همیشگی مجلس پیرامون بازار مسکن، قیمت تمام شده زمین است، چرا که همیشه این مولفه به تنهایی نقش مهمی را در گرانی واحد‌های مسکونی و بی ثباتی بازار مسکن ایفا کرده و یا خواهد کرد.


وی اضافه کرد: گرانی مصالح ساختمانی مانند سیمان و فولاد هم درکنار این موضوع تاثیراتی را بر افزایش قیمت خانه‌ها دارد، اما عمق آن تا حدی نیست که بتواند بازار مسکن را تا این اندازه دچار گرانی و بی‌ثباتی کند.


شاوردیان عدم تمکین بانک‌ها از ارائه تسهیلات مسکن را به عنوان عامل موثری دیگر در گرانی واحد‌های مسکونی معرفی کرد و توضیح داد: در حال حاضر بانک مسکن با تخصیص ۲۰ تا ۳۰ درصد تسهیلات خود، تنها موسسه مالی است که در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن از عملکرد خوبی برخودار بوده، زیرا تاکنون تمامی بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات برای نهضت ملی مسکن خساست به خرج داده‌اند.


دبیر کمیسیون عمران همچنین متذکر شد: در حاشیه جلسه هفته گذشته کمیسیون عمران با مقامات وزارت راه، وزیر راه و شهرسازی نوید اخبار خوبی را درمورد تسهیلات مسکن به نمایندگان داد. به گفته او، جلسه‌ای با روسای بانک‌های خصوصی و دولتی ذیل این موضوع برگزار شده است.


وی درباره اطلاعات خانه‌های خالی، گفت: تکمیل سامانه املاک و اسکان، تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی است؛ لذا بر اساس اهمیت آن، مجلس پیگیر حل این موضوع خواهد بود.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: