bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک فعال صنعت مرغداری با اشاره به جزییات معدوم سازی جوجه‌های یکروزه گفت: شانسی برای صادرات نداریم.

جزییات معدوم سازی جوجه‌های یکروزه/ خارجی‌ها با ما که هر روز به یک ساز می‌رقصیم، تجارت نمی‌کنند

گروه کشاورزی بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛«علیرضا فراهانی» فعال صنعت مرغداری در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر معدوم سازی جوجه‌های یکروزه گفت: بحث معدوم سازی مطرح نبوده و ماجرا از این قرار است که تخم مرغ‌های نطفه دار اصلا وارد دستگاه جوجه کشی نشدند و یا از درون جمع آوری شدند.


این فعال صنعت مرغداری عنوان کرد که تخم مرغ‌های نطفه دار که از گله‌های مرغ مادر تولید می‌شود باید به مدت ٢١ روز درون دستگاه جوجه کشی قرار بگیرد تا تبدیل به جوجه گوشتی شود.


وی دلیل این اقدام را کاهش شدید قیمت مرغ اعلام کرد و افزود: زیان تولیدکنندگان و شرکت‌های تولیدی منجر به چنین تصمیمی شده است.


فراهانی با بیان اینکه تخم مرغ نطفه دار اگر درون دستگاه جوجه کشی قرار نگرفته باشد، به عنوان تخم مرغ خوراکی نیز می‌تواند مصرف شود، گفت: اگر تخم مرغ درون دستگاه قرار گرفته باشد، تبدیل به کود می‌شود.
چرا ایران نمی‌تواند صادرکننده جوجه یک روزه باشد؟


وی درباره اینکه چرا مازاد جوجه یکروزه در کشور صادر نمی‌شود، افزود: صادرات این امر مستمر است و نمی‌شود هر زمان که گرفتار شدیم یاد صادرات بیفتیم.


فراهانی با تاکید بر اینکه طرف خارجی باید به ما اعتماد کند، گفت: مشتری‌ها پشت مرز نایستادند که هر زمان ما نیاز داشتیم بیاید و محصول مان را بخرد و ببرد.


وی با اشاره به اینکه ترکیه برای واردکنندگان جوجه یک روزه مبدا امن تری است، ادامه داد: واردکنندگان این کشور را به ما که هر روز به یک ساز می‌رقصیم، ترجیح می‌دهند و بنابراین فکر نمی‌کنم بتوانیم به امر صادرات فکر و برای آن برنامه ریزی کنیم مگر به صورت تصادفی اتفاقی بیفتد و بتوانیم صادرات داشته باشیم.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: