bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
«جدی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به مخالفت صریح این کمیسیون به عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: در حال حاضر فقط دلال بازارخودرو عوض شده، قیمت برای مصرف‌کننده همچنان تغییری نکرده است.

مخالفت کمیسیون صنایع با خودرو‌های بورسی/ با عرضه در بورس کالا فقط دلال بازار خودرو عوض شد !

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی جدی» نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: در حال حاضر کمیسیون صنایع و دیگر نمایندگان با ارسال نامه‌ای رسمی به شورای رقابت و مصاحبه‌های گوناگون با رسانه‌ها، به صراحت مخالفت خود با  عرضه خودرو در بازار سرمایه  اعلام کرده‌اند.


نایب رئیس کمسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: کشف قیمت فعلی خودرو در بورس صرفا باعث مشروعیت بخشی به نرخ‌های حاشیه بازار شده است. علاوه بر این مسئله، تعیین تکلیف منابع به دست آمده از محل این نوع فروش خودرو نیز از دیگر نکات مهمی است که در مورد عرضه خودرو در بازار سرمایه، باید به آن اشاره شود.


وی همچنین درباره واکنش وزارت صمت پیرامون این مسئله، گفت: تاکنون عکس العمل جدی درباره این مسئله از سوی مسئولان وزارت صمت منعکس نشده، اما با این وجود روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای برای رسیدگی به این موضوع در کمیسیون صنایع مجلس برگزار خواهد شد.


جدی در پاسخ به استدلال برخی کارشناس موافق عرضه خودرو در بورس کالا، مبنی بر خلع‌ ید دلالان از بازار خودرو، گفت: حذف دلالی که منجر به تحقق منفعت مردم نشود، سودی به همراه نخواهد داشت. در حال حاضر دلال بازار خودرو عوض شده، قیمت برای مصرف‌کننده همچنان تغییری نکرده است.


گفتنی است؛ چندی پیش «سعید مدنی» مدیرعامل پیشین سایپا نیز در گفتگو با بازارنیوزف عرضه خودرو در بورس کالا را با عنوان سر بی کلاه مصرف‌کننده توصیف کرده بود.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: