bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
یک مقام مسئول:
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: به طور متوسط تولید بنزین در کشور روزانه ۱۰۳ میلیون لیتر بوده و میانگین مصرف نیز تقریبا ۱۰۳.۵ میلیون لیتر است و این به معنای ناترازی نیم میلیون لیتری است.

به روش مصرف فعلی، واردکننده بنزین خواهیم شد

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری برنا، «علی اکبر نژادعلی» مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در برنامه تلوزیونی میز اقتصاد در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ با اشاره به وضعیت نامناسب سوخت در کشور گفت: در حال حاضر ما در وضعیت ناترازی یا همترازی سوخت در کشور قرارداریم و به طور متوسط تولید بنزین در کشور روزانه ۱۰۳ میلیون لیتر بوده و میانگین مصرف نیز تقریبا ۱۰۳.۵ میلیون لیتر است و این به معنای ناترازی نیم میلیون لیتری است.


نژادعلی در این برنامه گفت: براساس مطالعات انجام شده، ثابت یا شناور بودن قیمت، تاثیری بر مصرف نخواهد داشت چرا که براساس تورم‌های موجود در کشور، این نرخ، ارزش خود را از دست داده و مجدد شاهد مصرف بی‌رویه خواهیم بود.


وی گفت: سال ۸۵ با ۲۹ میلیون لیتر واردات بنزنین، بیشتر واردات را داشتیم و با راه اندازی سامانه هوشمند سوخت یکباره مصرف به منفی ۱۲.۵ درصد به سال قبل خود رسید؛ لذا نشان می‌دهد با یک ابزار قیمتی توانستیم مصررف را کاهش بدیم.


مداح مروج مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پخش و فراورده‌های نفتی در ادامه این برنامه گفت: سال گذشته ۹۷ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کردیم و امروز تولید را به ۱۰۳ میلیون لیتر رسانده‌ایم.


وی افزود: تولید بنزین در ده پالایشگاه صورت می‌گیرد و سقف تولید نیز ۱۰۳ تا ۱۰۵ میلیون لیتر در روز است همچنین با فرایند‌های دیگر نیز می‌توانیم تا ۱۱۲ میلیون لیتر هم به طور پیوسته تولید کنیم.


مروج گفت: اگر با همین دست فرمان ادامه دهیم در تابستان سال آینده واردکننده بنزین خواهیم شد.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: