bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
شاخل کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۱ هزار و ۶۷۸ واحد همراه شد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از  خبرگزاری دانشجو، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۱۶۷۸ واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید. به این ترتیب میزان رشد شاخص کل امروز ۰.۷۱ درصد ثبت شده است.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش ۳۹۶۲ واحد به رقم ۴۹۶ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. ارزش بازار بورس که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از ۶ میلیون و ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۹.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۷۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۷۱ درصد افزایش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۸ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۶۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۴۵ درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس یک درصد افزایش یافت.

امروز نماد‌های شستا، هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تأمین، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی پردیس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته است.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۱۵۱ افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۹۰۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۳۶ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۹۶ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۱۰.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۱۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۲۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است امروز مطابق دوشنبه‌ها در قالب عملیات بازار باز در شبکه بانکی، اوراق مالی بانک مرکزی بین شبکه بانکی خرید و فروش می‌شود، امروز هم در ۳۶۳ معامله تعدادد ۲.۴ میلیارد اوراق مالی به ارزش حدود ۲۱۶ هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد، وگرنه معاملات سهام در فرابورس به میزان ۷.۴ میلیارد سهام در قالب ۳۷۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۶ میلیارد تومان داد و ستد شد.

معاملات اوراق مالی اسلامی به تعداد ۱۳.۹ میلیون ورقه در قالب ۷۳۷ نوبت معامله و به ارزش ۱۲۵۹ میلیارد تومان ثبت شده است. امروز نماد‌های پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو، بانک دی و فولاد غدیر ایرانیان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

عمده شرکت‌های بورسی برای پیش‌بینی بودجه سال آینده خود منتظر بودجه سال آینده کل کشور هستند گرچه بخشی از بودجه از سوی دولت به مجلس تقدیم شده، اما مجلس آن را اعلام وصول نکرده است.

بر اساس قولی که مقامات دولت از جمله وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی داده‌اند اقتصاد کشور باید پیش‌بینی‌پذیر باشد، اما برخی از مؤلفه‌های پیش‌بینی‌پذیری مانند لایحه بودجه سال آینده هنوز مشخص نیست.

این روز‌ها بازار سرمایه روند رو به رشد به خود گرفته و ارزنده شده است، در عین حال نباید فراموش کرد که ذات بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: