bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
با از سرگیری گفتگو‌های ایران و عربستان پس از چندین سال صادرات ایران به عربستان به ۱۵ میلیون دلار نزدیک شد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، «سید روح اله لطیفی» سخنگوی سابق گمرک و کارشناس تجارت بین الملل در خصوص صادرات ایران به عربستان اظهار داشت: از ابتدای سال تا دهم آبان ماه بیش از ۳۰ هزار و ۷۹۱ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۳۱ دلار به عربستان کالا صادر شد که این میزان جهش چشم گیری بعد از توقف روابط سیاسی بین دو کشور در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.



وی افزود: در سال گذشته این میزان صادرات کمتر از ۴۲ هزار دلار بود. از ابتدای سال تا پایان آبان ماه نیز با رشد چند برابری به ۳۷۷ هزار و ۳۰۹ دلار رسید، اما در چهل روز اخیر با صادرات ۳۰ هزار و ۱۵ تن شمش فولاد به ارزش ۱۴ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۲ دلار و ۶۰ تن انگور بی دانه به ارزش ۱۲۶ هزار دلار این میزان از ابتدای سال به بیش از ۱۴ میلیون و ۷۱۰ دلار رسید.



لطیفی در ادامه تاکید کرد: با نزدیک‌تر شدن روابط دو کشور و تقویت گفتگو‌ها با میانجیگری عراق و ملاقات‌های مقامات این میزان صادرات به ۱۵ میلیون دلار نزدیک شد که ۹۶.۵ درصد از کالا‌های صادره را شمش آهن و فولاد به خود اختصاص داده است.



عضو کمیسیون بین الملل و تجارت خارجی خانه صنعت معدن تجارت ایران گفت: بعد از شمش آهن ۱۴.۲ میلیون دلاری، ۳۴۰ تن هیدروکسید سدیم به ارزش ۱۸۵ هزار و ۳۰۰ دلار، بدنه کامیون با ۸۶ تن به ارزش ۱۵۵ هزار و ۳۷۶ دلار، انگور بی دانه با ۶۰ تن و به ارزش ۱۲۶ هزار دلار، ۲۶۵ تن دانه‌های ریز کروی از شیشه به ارزش ۳۳ هزار دلار و سنگ مرمر به وزن ۲۵ تن به ارزش سه هزار و ۷۳۱ دلار محصولات صادر شده ایران به عربستان از ابتدای سال تا دهم دی ماه بودند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: