bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که این سازمان اولویت را به تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مقابل برنامه هفتم داده است گفت: فکر می‌کنم ظرف یک ماه آینده حداقل، برنامه هفتم توسعه را به یک جایی می‌رسانیم.

به گزارش بازارنیوز به نقل از تسنیم، مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی در خصوص بحث‌هایی که در مورد کسری بودجه از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و رییس کمیسیون اقتصادی مطرح شد گفت: در خصوص بحث مطرح شده از سوی رییس کمیسیون اقتصادی باید با خود ایشان صحبت کنید، اما خود ایشان گفتند که کسری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی را مطرح نکردند.


معاون رییس جمهور با تاکید براینکه کسری بودجه نداریم گفت: روز گذشته نیز گزارش جزییات تحقق بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد. براین اساس وضعیت درآمد‌ها و مصارف را تشریح کردیم. نمایندگان نیز تشکر کردند چرا که اولین سالی است که برآورد‌ها و عملکرد‌ها در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند و شاهد تحقق بیش از ۹۰ درصدی منابع هستیم. جای شکر دارد که با وجود همه محدودیت‌ها توانستیم منابع را محقق کنیم.


لازم به ذکر است که شب گذشته نیز رییس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که به دلیل اینکه بررسی سیاست‌های برنامه هفتم توسعه با تاخیر انجام و پس از آن به دولت ابلاغ شد، ما این برنامه را در دستور کار قرار دادیم. بررسی برنامه زمانی صورت گرفت که سازمان برنامه و بودجه درگیر تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شده بود.


میرکاظمی با اشاره به اینکه اقدام برای تدوین بودجه معمولا از مرداد تا شهریور ماه در سازمان برنامه و بودجه آغاز می‌شود، گفت: بودجه تدوین شده اواخر مهرماه به هیات دولت ارسال می‌شود. همچنین این بودجه تا ۱۵ آذر در دولت بررسی و نهایتا تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.


معاون رییس جمهور با بیان اینکه همچنین بودجه شرکت‌های دولتی باید تا ابتدای آبان ماه به مجلس ارسال می‌شد، بیان کرد: از این رو بودجه شرکت‌های دولتی ابتدای آبان ماه به مجلس ارائه شد.


میرکاظمی با بیان اینکه در حین بررسی بودجه سالیانه، سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ابلاغ شد، تاکید کرد: در این شرایط بین اینکه سیاست‌های کلی برنامه مدنظر قرار گیرد و یا بودجه سال ۱۴۰۲ یک تلاقی اتفاق افتاد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که ظرفیت سازمان برنامه و بودجه ظرفیت محدودی است و نمی‌تواند تکمیل هر دو برنامه را با هم انجام دهد و قاعدتا باید در این زمینه اولویت بندی می‌کرد که ما نهایتا فعالیت در زمینه بودجه سالیانه را ادامه دادیم. فکر می‌کنم ظرف یک ماه آینده حداقل برنامه هفتم توسعه را به یک جایی می‌رسانیم.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: