bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از افزایش کاشت گندم و جو در کشور به صورت مکانیزه خبر داد.

 به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم،«کریم ذوالفقاری» رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای گفت: بیش از ۸۵ درصد کاشت گندم و جو کشور به صورت مکانیزه انجام می‌شود؛ که در ۱۰ سال پیش، کاشت مکانیزه گندم و جو زیر ۲۰ درصد بود.


وی میانگین ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در کشور را حدود ۲/۵ اسب بخار در هکتار عنوان کرد و گفت: این عدد مطلوبی است ضمن آن که ضریب مکانیزاسیون برای هر محصولی متفاوت است.


ذوالفقاری افزود: آنچه کشاورزی را فنی می‌کند و موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، تنها تراکتور نیست بلکه ادوات کشاورزی نیز مهم هستند و در حال حاضر بیش از ۳۵۰ شرکت سازنده تراکتور و ادوات کشاورزی در کشور فعالیت می‌کنند.


وی افزایش بهره‌وری، افزایش تولید در واحد سطح و مراقبت از آب و خاک را از مزیت‌های توسعه مکانیزاسیون برشمرد.


ذوالفقاری در همین حال توسعه کشاورزی حفاظتی را از اولویت‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون عنوان و تصریح کرد: کشاورزی حفاظتی می‌تواند در اراضی آبی و دیم، پسماند‌های کشاورزی را به زمین برگرداند و در احیا و بازگشت اراضی به تولید و کاهش مصرف کود‌های شیمیایی کمک کند و رطوبت را در خاک نگه دارد.


وی افزود: با اجرای کشاورزی حفاظتی کشاورزان از سال سوم می‌توانند شاهد تاثیرات آن و ماندگاری آب در مزارع خود باشند.


رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: ماشین‌های مربوط به کشاورزی حفاظتی در کشور نمونه‌سازی و بومی‌سازی شده است.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: