bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
معاون وزیر راه:
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، میانگین عمر ناوگان ماشین آلات راهداری در کشور بیش از ۲۵ سال اعلام کرد و گفت: نوسازی ماشین آلات راهداری نیازمند ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از ایرانا،«داریوش امانی» معاون وزیر راه و شهرسازی که به استان اردبیل سفر کرده است، در مصاحبه با خبرنگاران افزود: پیگیر تامین منابع از محل اعتبارات سازمان راهداری و کمک‌های اعتباری دستگاه‌های دیگر هستیم.


وی با اشاره به فرسودگی مزمن ماشین آلات راهداری اظهار کرد: سالیان سال است که این ناوگان نوسازی نشده و صرفاً بازسازی شده است که با پیگیری‌هایی انجام شده و مساعدت رئیس جمهور، دولت مصوبه‌ای داد که بر اساس آن بخشی از ماشین آلات مورد نیاز راهداری را از کارخانجات داخلی و بخشی را از خارج وارد کنیم.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار مورد نیاز از محل این مصوبه، حداقل ۶۰۰ دستگاه تا پایان سال جاری و مابقی هم در ۶ ماه سال آینده نوسازی شود.


امانی با بیان اینکه استان‌های سردسیر و برف‌گیر از جمله استان اردبیل در اولویت تامین ماشین آلات راهداری هستند، گفت: این استان‌ها با توجه به حجم فعالیتی که دارند، باید بهترین و به روزترین ماشین‌آلات را داشته باشند تا بتوانند به ماموریت ذاتی خودشان که برقراری سهولت و ایمنی در تردد جاده‌ای بویژه در ایام سرد سال است، عمل کنند.


وی همچنین درباره نیروی انسانی شاغل در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: حدود ۲۲ هزار نفر در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاغل هستند که ۱۶ هزار نفر از این تعداد با انواع مدل‌های استخدامی، شرکتی، مشاوره‌ای، ساعتی با سازمان راهداری همکاری می‌کنند و این تعداد باید تعیین تکلیف شوند.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم با لایحه ساماندهی کارکنان دولت، این نیرو‌ها تبدیل وضعیت شوند.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر محور‌های شریانی و اصلی کشور باز است و تردد در آن جریان دارد، به شهروندان توصیه کرد حتی الامکان از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و اگر بر حسب ضرورت نیاز به سفر دارند، حتماً از سامانه گویای ۱۴۱ سازمان راهداری وضعیت راه‌ها را مطلع شده و وسایل گرمازا و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.


کلیم‌الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان گفت: در حال حاضر هیچ محور اصلی و فرعی در استان بسته نیست و تردد در این مسیر‌ها عادی و روان است.


وی اضافه کرد: تا پایان روز گذشته راه ارتباطی ۳۰۰ روستا بازگشایی شد و عملیات بازگشایی راه ارتباطی ۱۵۰ روستا هم از صبح امروز آغاز شده و اگر شاهد کولاک در مسیر‌های روستایی نباشیم تا پایان وقت امروز راه تمام روستا‌های استان بازگشایی خواهد شد.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: