bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
بانک مرکزی عراق خبر داد؛
بانک مرکزی عراق به منظور کمک به کاهش نرخ ارز در این کشور از طریق توزیع گسترده‌تر آن، باجه فروش نقدی دلار در فرودگاه بغداد را راه‌اندازی کرد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از گروه خبرگزاری فارس، موازین نیوز طی خبری اعلام کرد که بانک مرکزی عراق در راستای تلاش برای کاهش قیمت ارز از طریق افزایش پنجره‌های فروش آن در بانک‌های این کشور، باجه فروش نقدی دلار در فرودگاه بین‌المللی بغداد راه‌اندازی کرد.


بانک مرکزی عراق دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قرار است با هماهنگی بانک تجاری عراق (TBI) یک باجه فروش نقدی دلار تا سقف پنج هزار دلار به مسافران در فرودگاه بغداد راه‌اندازی کند.


در این بیانیه آمده است: بانک مرکزی عراق پیش از این پس از موفقیتی که با ابتکار عمل خود برای تقویت ثبات قیمت ارز در این کشور به دست آورد، تعداد باجه‌های بانکی برای فروش ارز را از ۲۰ بانک به همه بانک‌های تحت پوشش و

مایل به این امر افزایش داد.


بانک مرکزی عراق در این بیانیه تاکید کرد که افزایش قیمت دلار طی مقطع اخیر، موقت است.


بغداد: تجار فقط با بانک‌ها برای خرید دلار تعامل کنند

مصطفی مخیف، رئیس کل بانک مرکزی عراق هم امروز سه شنبه از تجار خواست تا با بانک‌ها به صورت مستقیم تعامل کنند.


در بیانیه دفتر رسانه‌ای بانک مرکزی عراق آمده است که در دیدار امروز با جمعی از تجار مهم‌ترین دغدغه بازرگانان و پیشنهادات آن‌ها و مهمترین چالش‌های پیش روی آن‌ها در تعامل با بانک‌های دارای مجوز مورد بررسی قرار گرفت و بانک از آن‌ها خواست از مراجعه به دلالان و سفته بازان خودداری کرده و با بانک‌های ارائه دهنده خدمات مختلف بانکی تعامل داشته باشند.


در این بیانیه آمده است که با توجه به راه‌اندازی پلتفرم الکترونیکی حواله‌های خارجی در ابتدای سال جاری میلادی، بانک مرکزی عراق به کار برای ساده‌سازی روش‌های نقل و انتقال خارجی از طریق مجاری رسمی و با نرخ ارز رسمی برای تجار ادامه می‌دهد.


مصطفی غالب مخیف، رئیس‌کل بانک مرکزی عراق روز گذشته نیز در گفتگو با شبکه الجزیره بحران افزایش قیمت دلار در عراق در یک ماه گذشته را موقتی و ناشی از عوامل داخلی و خارجی دانست.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: