bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
معاون وزیر صمت خبر داد؛
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: علاوه بر احداث ۶ شهرک فناوری در سطح کشور، مجوز ایجاد ۴۰ شهرک فناوری جدید نیز دریافت شد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «علی رسولیان» معاون وزیر صمت امروز در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار کرد: امروز با کمک شرکت‌های بزرگ کشور شاهد افزایش اجرای طرح‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی و همچنین کاهش واحد‌های تعطیل و راکد هستیم. باید توجه داشت که فعالیت و توسعه بنگاه‌های بزرگ نیازمند توسعه فناوری، فناوری‌های جدید و همراهی و پیروی از دانش روز جهان است.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه صنایع فولادی کشور نیازمند توسعه فناوری هستند، به مشکلات این روز‌های تأمین انرژی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: در این راستا باید فناوری‌ها بهبود یافته و ارتقای سطح بهره‌وری شرکت‌ها را شاهد باشیم و از کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم.


وی با بیان اینکه این سازمان وظیفه دارد تا اتصال بین بنگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک را فراهم کند، گفت: علاوه بر احداث ۶ شهرک فناوری در سطح کشور، مجوز ایجاد ۴۰ شهرک فناوری جدید نیز دریافت شده که توفیق آن‌ها جز با کمک و همراهی شرکت‌های بزرگ با ایجاد مراکز تحقیق و توسعه، احداث آزمایشگاه‌ها و ... امکانپذیر نیست.


رسولیان تاکید کرد: ترجیح سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز ایجاد و احداث شهرک‌های فناوری در شهر‌های بزرگ است که تاکنون ۱۸ مورد از آن‌ها مکان‌یابی شده است.


وی، همچنین از تشکیل ۲۵ فن‌بازار در کشور با تولی گری سازمان صنایع کوچک و همراهی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: تاکنون یک‌هزار و ۸۴۳ نیاز فناورانه در زمینه‌های قطعات، محصولات و ... از سوی این فن‌بازار‌ها شناسایی شده است. همچنین ۴۸۱ نیاز با کمک و همراهی بنگاه‌های بزرگ برآورده شده است.


معاون وزیر صمت گفت: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور ایجاد شده که به شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک اختصاص یافته‌اند و با کمک و حمایت بنگاه‌های بزرگ می‌توانند به رشد و توسعه خوبی برسند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: