bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

ابزار آلات در صنایع مختلف نقش حیاتی دارند به همین علت آشنایی با انواع ابزار آلات برای افرادی که به هر نحوی با صنعت در ارتباط هستند امری ضروری است، در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با چند ابزار پرکاربرد در صنایع مختلف آشنا کرده و در نهایت مرکزی را برای خرید بهترین نوع ابزار آلات به شما معرفی خواهیم کرد.

برای مغازه و تکمیل ابزارآلات از کدام شرکت خرید کنم؟

معرفی انواع ابزارهای صنعتی

به صورت کلی از ابزارها در طی یک فرآیند، برای تغییر در مواد اولیه و خام استفاده می‌شود، بدون آن که خودشان در پایان فرآیند مصرف شده باشند. از ابزارهای کاربردی برای بهبود کیفیت و تولید استفاده می شود. برخی از انواع ابزارآلات در دسته بندی های مختلف عبارت اند از:

- ابزار آلات مخصوص اندازه گیری

- ابزار آلات بادی و بنزینی

- ابزار آلات مخصوص تراش و برش

- ابزار آلات برقی و شارژی

- ابزار آلات دستی

- بست و یراق

- ابزار آلات کارگاهی

- ابزار آلات مخصوص جوشکاری

معرفی انواع روغن های صنعتی

معمولا از روغن های صنعتی برای محافظت از بلبرینگ ها، دستگاه های صنعت، زنجیر، ماشین آلات و سایر موارد این چنینی استفاده می شود. کاربرد اصلی این روغن ها آسان تر کردن حرکت قطعات و جلوگیری از اصطکاک آن ها است که در نتیجه باعث افزایش طول عمر و ماندگاری دستگاه ها و قطعات خواهد شد. برخی از انواع روغن های صنعتی عبارت اند از:

- روغن‌های گیربکس مصنوعی

- روغن‌های پلی گلیکول

- روغن‌های محافظ

- روغن‌های توربین

- روغن دنده‌های صنعتی

- روغن ترانسفورمر

- روان‌کارهای عملیات ماشین‌کاری و برش‌کاری

- روغن گردشی و هیدرولیک

- روغن‌های صنایع نساجی

- روغن‌های انتقال حرارت

- روغن‌های مرکب

- روغن توربین

- روغن دنده‌های صنعتی

- روغن کمپرسور

- روغن دیزل ژنراتور

- روغن ماشین‌آلات سنگین

- روغن دیزل ژنراتور

برای مغازه و تکمیل ابزارآلات از کدام شرکت خرید کنم؟

معرفی انواع گریس های پرکاربرد در صنایع مختلف

گریس ها دسته ای از مشتقات نفتی به شمار می روند که دارای گرانروی زیادی هستند. تعاریف متفاوتی از گریس ها وجود دارد، اما به صورت کلی می توان گفت: «گریس ها برای نوع خاصی از روان‌کاری تولید می شوند و ترکیبی نیمه جامد، جامد، محصول نفتی، صابون، ترکیبی از صابون با یک پرکننده مناسب به شمار می روند.» گریس ها را متناسب با ویژگی هایی که دارند می توان به انواع مختلفی تقسیم نمود، برخی از انواع گریس ها عبارت اند از:

- گریس سدیم

- گریس‌ لیتیوم

- گریس آلومینیوم

- گریس پلی اوره

- گریس بنتون

- گریس کلسیم

شرکت مهندسی بازرگانی چاکو به عنوان تامین کننده و تولید کننده ابزارآلات صنعتی بستری مناسب برای خریداران قطعات مختلف دستگاه های صنعتی و ابزارآلات مورد نیاز را فراهم نموده است، شما می توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه از خدمات و مشاوره رایگان آن ها بهره‌مند شوید.

 

معرفی انواع بیرینگ ها

یکی دیگر از ابزارآلات پر کاربرد در صنایع مختلف، بیرینگ ها به شمار می روند. از بیرینگ ها به عنوان تکیه گاهی برای سر شفت و محورها استفاده می شود تا حرکت آن ها به طور یکنواخت و روان انتقال داده شود. به صورت کلی بیرینگ ها را می توان به چهار دسته کلی تقسیم نمود:

1- رولبرینگ

2- بلبرینگ

3- لوازم مصرفی

4- یاتاقان

 

معرفی انواع رولبرینگ ها در صنایع مختلف

بیرینگ ها به دو نوع اصلی بلبرینگ و رولبرینگ در صنعت تقسیم می شوند. از لحاظ ساختاری می توان رولبرینگ و بلبرینگ را شبیه به یکدیگر دانست، تنها تفاوتی که در این دو بیرینگ به چشم می آید نوع عنصر غلطان به کار رفته در آن ها است. انواع رولبرینگ ها در صنایع مختلف عبارت اند از:

- رولبرینگ سوزنی

- رولبرینگ مخروطی

- رولبرینگ استوانه‌ای

- رولبرینگ بشکه‌ای

برای مغازه و تکمیل ابزارآلات از کدام شرکت خرید کنم؟

معرفی انواع بلبرینگ در صنایع مختلف

بلبرینگ (Ball Bearing) متشکل از دو واژه Ball و Bearing و عنصر به کار رفته در آن به حالت توپی قرار گرفته است. بلبرینگ ها را می توان نوعی از چرخ‌دنده در زیر مجموعه بیرینگ ها دانست که از ساییدگی یا خراشیدگی قطعات در دستگاه های صنعتی جلوگیری می کنند، همچنین بلبرینگ ها توانایی تحمل انواع بارهای شعاعی، محوری و یا هر دو را دارند.

نحوه کار بلبرینگ ها به این صورت است که در ابتدا فشار بار، از لایه بیرونی به گوی های داخلی و سپس این فشار از گوی ها، به لایه داخلی انتقال داده می شود. یکی دیگر از تفاوت های بلبرینگ و رولبرینگ ها میزان سرعت آن ها در چرخش و تحمل بار به شمار می رود. برخی از انواع بلبرینگ ها عبارت اند از:

- بلبرینگ شیار عمیق

- بلبرینگ تماس‌ زاویه‌ای

- بلبرینگ خود تنظیم

- بلبرینگ کف گرد

- بلبرینگ ایگرگ

 

معرفی انواع لوازم مصرفی در صنایع مختلف

به صورت کلی لوازم مصرفی را می توان انواع دستگاه ها یا تجهیزات به کار گرفته شده در صنعت دانست که در نهایت به زنجیره تولید کمک می کنند. برخی از لوازم مصرفی صنعتی عبارت اند از:

- انواع بلبرینگ

- انواع رولبرینگ

- پیچ‌ و‌ مهره‌ها

- انواع صفحه برش

- انواع مته

- انواع تسمه

- انواع آهن آلات

- انواع واشرها

- انواع تیغ برش

- ابزار اتصالات مکانیکی

- شلنگ‌های هیدرولیکی

- سیم‌های جوشکاری

 

انواع یاتاقان ها در صنایع مختلف

شاید تصور کنید که یاتاقان ها همان بیرینگ ها هستند، اما باید بگوییم که این دو با یکدیگر تفاوت هایی دارند که نمی توان آن ها را یکی دانست. یاتاقان و بیرنگ هر دو از مهم ترین اجزای دستگاه های دوار به شمار می روند، بیرنگ ها معمولا در درون یاتاقان ها قرار می گیرند و یاتاقان ها به عنوان یک حائل وظیفه محافظت از بیرینگ ها را دارند. برخی از انواع یاتاقان ها عبارت اند از:

- یاتاقان شعاعی

- یاتاقان چشمی

- یاتاقان لغزشی قابل تنظیم

- یاتاقان‌های محوری

- یاتاقان غلتشی ساچمه‌ای

- یاتاقان غلتشی استوانه‌ای

- یاتاقان هوزینگ

 

سخن پایانی

در این مقاله با انواع ابزارآلات پرکاربرد برای مغازه در صنایع مختلف آشنا شدیم. شما می توانید با مراجعه به وبسایت رسمی شرکت مهندسی بازرگانی چاکو ابزارآلات مورد نیاز مغازه خود را تهیه کنید. چاکو از ابتدا فعالیت خود را مبتنی بر همکاری با صنایع بزرگ کشور به منظور تامین قطعات مصرفی، خدمات بالانس و آنالیز ارتعاشات تجهیزات کارخانه ها با تمرکز بر ارائه خدماتی اصولی و عرضه محصولات و متریال مرغوب بنا نهاده است. همچنین شرکت چاکو با ایجاد سبدی متنوع از محصولات داخلی و خارجی به شما امکان انتخاب مناسب تری را در جهت خریدی آسوده و ایمن فراهم آورده است.

برچسب ها: یراق ، جوشکاری ، تراش
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: