bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
یک مقام مسئول:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با باین اینکه برق رسانی به ۶ روستای استان امسال انجام شد گفت: ۹۹.۷ درصد روستا‌های این نقطه از ایران اسلامی از برق پایدار بهره‌مند هستند

 به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «خلیل عوض زاده» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون، پروژه برق‌رسانی به ۶ روستای شهرستان‌های سراوان، خاش، ایرانشهر، کنارک، بمپور و زابل انجام شده است.


وی با بیان اینکه سالجاری برنامه برق‌رسانی به ۱۰ روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق قرار گرفته افزود: از این تعداد پروژه کار برق‌رسانی به ۶ روستا انجام و چهار روستای شهرستان‌های میرجاوه، خاش و زاهدان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال انجام است.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با اشاره به ۱۸۴ خانوار بهره‌مند از این طرح گفت: مجموع اعتبار این پروژه حدود ۱۳۴ میلیارد ریال است.


وی بیان کرد: احداث ۱۷.۳۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط، احداث ۹.۵۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۱۱ دستگاه ترانسفورماتور، مجموع حجم اجرای شبکه این پروژه برق‌رسانی است.


عوض زاده با بیان اینکه برق‌رسانی به تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار سیستان و بلوچستان که دارای کد آبادی هستند انجام شده است، ادامه داد: سایر روستا‌های فاقد برق استان در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی متولیان زمین در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.


وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۳۳ روستای سیستان و بلوچستان از برق مطمئن و پایدار برخوردار بودند، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون پنج هزار و ۷۱۶ روستای این منطقه از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح بهارستان (اصلاح، توسعه و احداث شبکه‌های برق مناطق روستایی)، که باعث بهره مندی بیش‌از ۷۲۸ روستای این استان شد، افزود: جابه جایی و مقاوم سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن برای مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستا‌های مشمول طرح و توسعه و تامین برق متقاضیان از جمله اهداف طرح بهارستان محسوب می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: در سالجاری، اقدام عملیاتی جهت توسعه و اصلاح شبکه برق ۵۰۰ روستای استان انجام شده که تا پایان سال این طرح‌ها به اتمام می‌رسد.


عوض زاده ادامه داد: از جمله مهمترین اقدامات این بخش جابه جایی پایه از معابر روستایی و رفع افت ولتاژ روستا‌ها است.


وی با بیان اینکه ۷۰میلیارد تومان اعتبار معادل ۵۰ درصد اعتبار موافقتنامه سال‌اری این شرکت جذب شده است، گفت: این اعتبارات از محل موافقتنامه روستایی سال ۱۴۰۱ از دو محل بند ج تبصره ۶ قانون و بند ط تبصره ۱۵، قانون بودجه پیش‌بینی اعتباری شده است.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای تقویت خطوط فشار متوسط روستایی تعداد ۶ پروژه در شهرستان‌های خاش، تفتان، مهرستان، دلگان، پلان و نیکشهر در دست اقدام است که تا پایان سالجاری به پایان می‌رسد.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: