bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
وزیر نفت ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف گاز بار دیگر تاکید که با پُرمصرف‌ها برخورد خواهد شد و گفت: دولت این کار را از خودش شروع کرده است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هوای بسیار سرد و یخبندان شدید در برخی از استان‌ها روبرو هستیم که ماندگاری آن زیاد است.


وی در ادامه از مردم خواست تا در مصرف گاز صرفه‌جویی و بهینه مصرف کنند و بیان کرد: با کاهش یک درجه دمای محیط کار و زندگی، ۲۵ میلیون متر مکعب گاز صرفه‌جویی خواهد شد.


وزیر نفت با بیان اینکه حدود ۲۶ میلیون مشترک مصرف گاز خانگی، تجاری و... در کشور داریم و روزانه حدود ۶۳۰ میلیون متر معکب معادل ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه نفت مصرف می‌شود، افزود: هر جا که مصارف خارج از الگو باشد، ابتدا اخطار می‌دهیم و سپس قطع می‌کنیم.


اوجی همچنین گفت: ابتدا هم از خودمان و از دولت، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی شروع کردیم. بیش از ۱۰ هزار واحد مورد برخورد قرار گرفتند. دستورالعمل مصرف گاز و روش‌های آن یک ماه پیش توسط معاون اول رئیس‌جمهوری به تمامی وزارتخانه‌ها اعلام شده است.


وی عنوان کرد: وزارت نفت تمام تلاشش را کرده است تا گاز به همه برسد و قطع نشود. کارکنان صنعت نفت و شرکت گاز شبانه‌روز در حال تلاش هستند و از تولید حداکثری گاز مراقبت می‌کنند. ۴ هفته است که به کارکنان حوزه گاز اجازه ندادم به منزل بروند. تمامی پالایشگاه‌های گازی با حداکثر ظرفیت در حال تلاش و تولید هستند.


وزیر نفت با یادآوری اینکه در پیک مصرف گاز هستیم، گفت: توزیع مصرف گاز در حال مدیریت است. خط قرمز ما بحث خانگی است و برحسب دستور ریاست‌جمهوری گاز خانگی مردم اولویت نخست وزارت نفت و شرکت ملی گاز است.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: