bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه کشتار دام‌های مولد جوسازی است، گفت: سالانه باید ۲۵ درصد جمعیت دام زنده کشور حذف شود که این امر به دلایل مختلف رخ می‌دهد.

گروه کشاورزی بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ فرهاد اکبری، رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری دامداران درباره صحت  مباحث زیادی که در حوزه کشتار دام‌های مولد مطرح می‌شود، اظهار کرد: این موضوع کاملا جوسازی است. سالانه باید ۲۵ درصد جمعیت دام زنده کشور حذف شود که این امر به دلایل مختلف از جمله شکستگی پا، شکستگی شاخ، بالا بودن سن و عدم توانایی برای آبستن شدن اتفاق می‌افتاد که در میان این آنها، دام مولد نیز وجود دارد. این در حالی است که عده‌ای جوسازی می‌کنند دام مولد در حال حذف شدن است.


وی همچنین درباره قاچاق دام از کشور گفت: قاچاق دام در کشور وجود دارد و واقعیتی غیرقابل انکار است، اما آماری دقیقی در این حوزه نداریم و نمی توان گفت میزان آن تا چه حد است.


اکبری در پاسخ به اینکه چه پیشنهاد و راهکاری برای بهبود اوضاع دام در کشور وجود دارد؟، تاکید کرد: اگر دولت سیاست‌گذاری‌ها را به یکی از تشکل‌های بخش خصوصی واگذار کند و تصمیم‌گیری‌ها به صورت متمرکز در یک واحد انجام شود، می‌توان به بهبود اوضاع امیدوار بود. 

پایان پیام//

برچسب ها: دام ، دام مولد ، قاچاق دام
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: