bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
سخنگوی صنعت برق به بازارنیوز گفت:
سخنگوی صنعت برق از استفاده مردم از دستگاه‌های گرمایشی برقی به جای گازی و رشد هزار مگاواتی مصرف برق طی روز‌های سرد اخیر خبر داد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در گفتگو با بازارنیوز در خصوص آخرین وضعیت مصرف برق در کشور، اظهار کرد: طی روز‌های سرد گذشته، مصرف برق در اوج بار شبانه، به ۴۳ هزار مگاوات رسیده است. بررسی اولیه‌ای که انجام شد، در روز‌های گذشته استفاده از هیتر‌های برقی و اسپلیت‌ها به منظور جایگزینی مصرف گاز طبیعی برای گرمایش استفاده شده است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: آنچه که آمار‌های ما نشان می‌دهد، استفاده از لوازم گرمایش برقی، ۹۰۰ تا هزار مگاوات اثر افزایشی در مصرف داشته‌اند.

رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال که چه میزان از نیروگاه‌های برقی کشور از سوخت گاز استفاده می‌کنند و آیا این‌ها به چالش برخورده‌اند یا خیر؟، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد نیروگاه‌های کشور از سوخت گاز و مابقی از سوخت مایع استفاده می‌کنند و برای این که به مشکل در تامین برق نشویم، نیاز است مردم صرفه‌جویی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مجددا به مردم عزیز توصیه می‌کنیم در این شرایط که مناطق سردسیری نیاز بیشتری به انرژی دارند، صرفه‌جویی داشته باشند. مهم‌ترین اقدامی که مردم می‌توانند انجام دهند، تنظیم دمای محیط روی ۱۸ تا ۲۰ درجه است. همچنین اگر می‌توانند، از وسایل برقی و روشنایی‌های اضافی استفاده نکنند. صرفه‌جویی مردم در مناطق گرمسیری کشور که از سرمای کمتری برخوردار است، می‌تواند در تامین انرژی پایدار برای مناطق سردسیر که این روز‌ها مشکلات زیادتری دارند، مفید باشد.

گفتنی است؛ در پی سرمای کم‌سابقه طی سال‌های اخیر، مصرف گاز در روزهای اخیر رکورد زد و در برخی مناطق کشور، دچار کمبود و قطعی این نعمت الهی شدیم.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: