bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از واگذاری تمام امور مربوط به تخم مرغ به اتحادیه سراسری مرغداران میهن خبر داد و گفت: با ۶۰ هزار تن مازاد تولید تخم مرغ در کشور مواجه هستیم.

گروه کشاورزی بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز از واگذاری تمام امور مربوط به تخم مرغ به اتحادیه سراسری مرغداران میهن خبر داد و با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان مربوطه و فعالان بخش خصوصی در هفته گذشته، اظهار کرد: به دستور ساداتی‌نژاد، تمام امور مربوط به فرایند تولید تخم مرغ از جوجه ریزی تا تولید، صادرات، واردات و ... به اتحادیه سراسری مرغداران میهن (وابسته به سازمان مرکزی تعاون روستایی) واگذار شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای در همین زمینه، افزود: بر همین اساس اتحادیه از امروز شنبه اول بهمن ماه ۱۴۰۱،  مسئول صفر تا صد امور مربوط به تخم مرغ است.

این فعال بخش خصوصی درباره احتمال تغییر قیمت مصوب تخم مرغ هم توضیح داد که فعلا قیمت همان ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم درب مرغداری است که این نرخ مورد تایید تولیدکنندگان نیست.

وی قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری را بین ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت فعلی تخم مرغ درب مرغداری حتی از نرخ مصوب آن نیز کمتر است که دلیل این مساله مازاد تولیدی است که با آن مواجه هستیم.

این فعال بخش خصوصی قیمت منطقی هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان اعلام کرد.

نبی‌پور با بیان اینکه تا هفته گذشته میزان صادرات تخم مرغ در هر هفته حدود ۸۰۰ تا هزار تن بوده است، افزود: این در حالی است که تا شب عید، مابین ۵۰ تا ۶۰ هزار تن مازاد تولید خواهیم داشت، اما کل صادراتمان در سال جاری ۳۰ هزار تن بوده است.

وی در خصوص قیمت تمام‌شده تولید تخم مرغ در کشور و عدم صرفه صادرات آن به دلیل تفاوت با قیمت‌های جهانی، گفت: به نظر اگر دولت در کار اتحادیه سراسری مرغداران میهن دخالت نکند، اتحادیه می‌تواند این مساله را مدیریت کند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: